فرمولاسیون *رایگان* رنگ و پوشش ضد خزه دریایی/فرمول ترکیبات رنگ ضد خره

فرمول رایگان رنگ ضد خزه/ ضد رسوب  |

_ تریبوتیل

_ اکسید مس

_ ارگانومتالیک

_ پیریتیون

و………

طرز ساخت رنگ ضد خزه

فرمولاسیون رایگان تولید رنگ ضد خزه | _ آموزش تولید رنگ ضدرسوب به صورت رایگان | _ ارائه شیوه ساخت رنگ ضد خزه کشتی بدون هزينه فرمولاسیون | _ مشاوره تمام وقت در تولید و راهنمایی جهت تهیه مواد اولیه

آموزش تولید رنگ ضد خزه

____________________________________________

« شرکت ویلاتوس با افتخار اعلام مینماید آماده ارائه ی فرمولاسیون تولید انواع ؛

* محصولات ساختماني اعم از [ رنگ ضد خزه/ ضد رسوب  | رنگ پلاستیک | عایق نانو ( ضد حرارت / صدا ) ،  انواع بتونه ، بتونه سنگ/ کناف و…. | فوم سیمان | سنگ مصنوعی‌ | فوم بتن و بتن | ] و …. ده ها محصول دیگر

* محصولات شوینده نظیر [کرم لباسشویی | انواع شوینده صنعتی | نرم کننده نساجی، سیلیکونی | شامپو خشک مخصوص  مو | سفید کننده/وایتکس |شامپو موی سر | ژل لباسشویی | نمک ماشین ظرفشویی | ژل ظرفشویی |مایع ظرفشویی | شامپوفرش | پودر ماشین لباسشویی( سبک و سنگین ) /صابون رختشویی  / قرص بوگیر دستشویی/ مایع گاز پاکن/ انواع شامپو/ مایع ظرفشویی و دستشویی/ سفید کننده و……. محصولات شوینده صنعتی مانند : شامپو کارواش/ دوراکلین / واکس داشبورد و بدنه و……ده ها محصولAnti-moss paint formula

* محصولات شیمیایی  و پتروشیمی مانند 《زغال خودسوز | روغن موتور  | گریس ها | روان کننده ها | آب صابون تراشکاری | گازوئیل پیرولیز |  سیلیکونی / رنگ روغن / انواع اسانس / انواع تینر / بی رنگ سازی گازوئیل /  اسید سولفونیک / انواع تینر / روغنی/ فوری و …../ بی بو سازی گازوئیل  / رنگ نیم پلاستیک / تمام پلاستیک و….. / حلال ها / بی رنگ کردن گازوئیل / بوزدایی و بی رنگ سازی نفت ، بنزین 》

*  محصولات آرایشی نظیر [کرم سرد | لوسیون | ژل رنگ مو ( ژل فانتزی ) | روغن برنزه | لایه بردار صورت | وکس مو | مام / اسکراب بدن و صورت | کراتینه مو | کرم ضدآفتاب | کرم ضدلک | ریمل / کرم ضدآفتاب |  لاک ژل | انواع رنگ مو | مام | میسلارواتر |یسلادکانسیلر |  تالک | تونر پاکن | بالم لب | برق لب | پودر دکلره | روشن کننده مو / افتر شیو/  کرم ضد آفتاب / مرطوب کننده/ آبرسان ژل مو _ چسب مژه _ چسب‌ پروتز _ انواع رنگ مو _ پودر دکلره _ عطر مو _ میست مو _ بادی اسپلش _ انواع رژ گونه ( پودری _ ژل _ مایع _ براق _ مات ) _انواع کرم پودر _ مرطوب کننده _ ضد آفتاب _ رژ لب های مایع ، جامد ، مدادی _ ریمل _ خط چشم _ تافت ( اسپری و لاک مو ] و……..ده ها محصول دیگر

* چسب ها اعم از 《چسب پنچرگیری | چسب درزگیر پلی سولفید | چسب زغال | چسب پنچرگیری | چسب اپوکسی | چسب سیلیکون | چسب ناخن | چسب فوری | چسب پی وی سی | چسب صنعتی | چسب دو قلو | چسب مژه | چسب اعلامیه | اسپری چسب مو | چسب ارگانیک / ماستیک / کازئین / چسب موش | خمیر کاغذ دیواری | چسب موش | چسب m / ممبران/ چسب چوب / چسب نساجی / چسب صحافي/ چسب کاغذ دیواری/ چسب سلفون و ……..ده ها نوع چسب دیگر

* محصولات خودرویی [موتور شوی | ضد یخ | روغن موتور /شامپو کارواش / تاچلس | روغن هیدرولیک | واکس لاستیک  / اکتان بوستر | شامپو کارواش / واکس داشبورد شامپو کارواش / پوشش سرامیکی خودروها |  باتری/ پودر آتش‌نشانی/ مواد اولیه تولید شوینده ( اسید سولفونیک/ تگزاپون ) / اسید باتری  / شیمیایی / رزین ها / پتروشیمی / وارنیش/ ژل آتش زا/ تینر ها ضد زنگ و……صدها محصول دیگر

* محصولات رنگ و نقاشی ؛ خمیر مجسمه سازی روسی / مخصوص کودکان / آبرنگ / پاستل / مداد شمعی / رنگ انگشتی / گواش / چسب ماتیکی /

* انواع مواد غذایی (خمیر مایه / آبجو / انرژی زا / آبمیوه / ابلیمو / سرکه / انواع سس گوجه / انواع کاپوچینو | قهوه فوری | و … سرکه |  کلودیفایر |   بیکینگ پودر / انواع کنسرو / رب / مربا / و…..خوراک دام و طیور )

*  محصولات آرایشی و بهداشتی با بالاترین کیفیت و قابل رقابت با محصولات موجود در بازار به شما عزیزان می‌باشد.ما با مهندسین مجرب و زبده به شما آموزش میدهیم چگونه محصولی با کیفیت عالی و باصرفه اقتصادی بالا  را تولید نمایید.

 پس از کیفیت عالی محصول مهم‌ترین عامل برای تولید‌ کننده قیمت تمام شده محصول است ؛ پس با کیفیت ترین فرمول و با صرفه اقتصادی بالا را تنها از ما بخواهید.

* ما با پشتیبانی یکساله به عنوان مشاور در کنار شما خواهیم بود.

جهت دریافت فرمولاسیون و مشاوره با در تماس باشید.»

_____________________________________________

_ رنگ ضد خزه |

_ رنگ ضد رسوب یک دسته تخصصی از پوشش‌ها است که به عنوان لایه بیرونی (خارجی) روی بدنه کشتی یا قایق اعمال می‌شود تا رشد و تسهیل جدا شدن ارگانیسم‌های زیر آبی که به بدنه متصل می‌شوند و می‌توانند بر عملکرد کشتی تأثیر بگذارند و تسهیل کند. دوام این رنگ در دسته ای از رنگ های موجود در زیر آب قرار می گیرد که به عنوان رنگ های کف نیز شناخته می شود

_

رنگ‌های ضد رسوب اغلب به‌عنوان یکی از اجزای سیستم‌های پوشش چندلایه استفاده می‌شوند  که ممکن است علاوه بر خواص ضد رسوب‌کنندگی ، عملکردهای دیگری نیز داشته باشند ، مانند نقش سدی در برابر خوردگی روی بدنه‌های فلزی که باعث تخریب و تضعیف فلز می‌شود. یا بهبود جریان آب از کنار بدنه یک کشتی ماهیگیری  یا قایق های تفریحی مسابقه ای با کارایی بالا . اگرچه معمولاً به عنوان کاربرد در کشتی ها مورد بحث قرار می گیرد، اما رنگ های ضد رسوب در بسیاری از بخش های دیگر مانند سازه های خارج از ساحل  و مزارع ماهی نیز مفید هستند .

انتخاب و اعمال رنگ ضد رسوب

در حالی که بدنه کشتی بیشتر زمان خود را در زیر آب و خارج از سایت می گذراند، باید از نظر پوشش محافظ آن بسیار مورد توجه قرار گیرد.

این به این دلیل است که کشتی‌ها در معرض خطر رسوب قرار دارند – اتصال به سطح غوطه‌ور شده موجودات دریایی مانند علف یا حشره. رسوب می تواند باعث ایجاد چند مشکل مختلف شود که اگر به سرعت برطرف نشود، شروع به گلوله برفی می کند، از جمله:

• افزودن نیروی کششی قابل توجه، کاهش سرعت کشتی ها در حمل و نقل

• کشش اضافه شده به این معنی است که کشتی ها باید سخت تر کار کنند – و سوخت بیشتری مصرف کنند – تا سرعت خود را حفظ کنند

• رسوب روی بدنه ای که کنترل نشده باقی بماند نیز می تواند باعث خوردگی شود و عنصر دیگری به مشکل اضافه کند

در کتابچه راهنمای نقاشی جلد 1: عمل خوب نقاشی ، تخمین زده می شود که اگر اقدامات ضد رسوب مناسب روی بیش از 80000 کشتی دریانوردی در حال کار انجام شود، صنعت دریایی می تواند سالانه بین 37 تا 75 میلیون تن سوخت صرفه جویی کند.

انتخاب پوشش ضد رسوب مناسب

پوشش‌های ضد رسوب در فرمول‌های معمولی، با عمر طولانی، خود صیقل‌شونده و رسوب‌گیر عرضه می‌شوند. ویژگی های هر کدام را در نظر بگیرید:

فرمولاسیون های مرسوم به عنوان پوشش های ماتریکس محلول یا فرسایشی نیز شناخته می شوند. رزین که در آب دریا حل می شود، به عنوان چسب استفاده می شود. زیست‌کش‌هایی که با رزین مخلوط می‌شوند با تجزیه رزین به آب دریا می‌روند و از رشد ارگانیسم‌های آلوده جلوگیری می‌کنند. اثربخشی پوشش های ضد رسوب معمولی با گذشت زمان کاهش می یابد. آنها معمولاً حدود یک سال قبل از اینکه جایگزینی توصیه شود دوام می آورند.

ضد رسوب های با عمر طولانی در ماتریس های نامحلول فرموله می شوند. بیوسید از لایه رنگ خارج می شود و یک لایه اسکلت مانند متخلخل را پشت سر می گذارد. با ایجاد لایه متخلخل، سرعت انتشار بیوسید کاهش می یابد. این سیستم ها می توانند تا دو سال دوام بیاورند. لایه متخلخل باید قبل از پوشش مجدد برای بهترین نتیجه برداشته شود.

پوشش‌های خود صیقلی اساساً سیستم‌های فرسوده با کارایی بالا هستند که در آب دریا تخریب می‌شوند. با این حال، این فرمول‌های قابل هیدرولیز شامل چسب‌های اضافی هستند که با آب دریا واکنش می‌دهند و باعث تخریب پایدارتر می‌شوند. این به نوبه خود، سطح بدنه صاف تری ایجاد می کند. ضد رسوب های خود پولیش می توانند تا پنج سال دوام بیاورند.

فرمول‌های آزادکننده رسوب به عنوان جایگزینی برای پوشش‌های حاوی بیوسیدها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این پوشش ها برای ایجاد سطوح صاف و نچسب طراحی شده اند که ارگانیسم های آلوده نمی توانند به آن بچسبند. البته توجه داشته باشید که این فرمولاسیون ها به راحتی آسیب می بینند، تعمیر آنها سخت است و ممکن است همیشه از چسبیدن میکروفول به سطوح جلوگیری نکند.

مانند هر کار پوشش دیگری، با سازندگان پوشش مشورت کنید و برگه های اطلاعات مواد را قبل از اعمال بررسی کنید.

استفاده صحیح از پوشش های ضد رسوب

خطر رسوب به دلیل عناصر طراحی رایج در بدنه کشتی، از جمله درزهای جوش، دهانه دریچه ها، صفحات برآمده یا هر ویژگی سطح دیگری که باعث رشد ارگانیسم های رسوب کننده می شود، ذاتی است.

اما شایع ترین علت رسوب روی بدنه کشتی را می توان در پوشش های ضد رسوب قبلی که به خوبی اعمال شده بودند ردیابی کرد. بزرگترین عامل موفقیت در ضد رسوب، استفاده صحیح از پوشش ها است و کاربرد مناسب همه چیز مربوط به زمان بندی است.

پس از اعمال پرایمر بر روی سطح، مشخصات ممکن است نیاز به یک، دو یا حتی سه پوشش میانی قبل از اعمال ضد رسوب داشته باشد. بهترین زمان برای اعمال ضد رسوب زمانی است که لایه میانی نهایی (همچنین به عنوان کت کراوات شناخته می شود) در لمس چسبناک باشد – به اندازه ای خیس باشد که اثر انگشت باقی بماند اما به اندازه ای خشک شود که انگشتان را لکه نکند.

این زمان بسیار مهم است زیرا پوشش‌های ضد رسوب زمانی که با پوششی که قبل از آن خشک می‌شوند، بهترین عملکرد را دارند.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه پوشش‌های ضد رسوب به درستی اعمال می‌شوند این است که پیمانکاران پوشش را به طور کامل بررسی کنید و یکی را انتخاب کنید که شهرت ثابتی در درست کردن آن دارد.

AMPP با ارائه برنامه معتبر ملی QP 1 برای ایمنی و موفقیت در صنعت دریایی تلاش می کند . این برنامه به صاحبان تأسیسات و نویسندگان مشخصات وسیله ای برای تعیین اینکه آیا پیمانکار رنگ آمیزی توانایی انجام آماده سازی سطح و اعمال پوشش را در زمینه سازه های پیچیده صنعتی و دریایی دارد یا خیر، ارائه می دهد.

_ هر آنچه که برای برداشتن خزه باید بدانید

برخی از صاحبان خانه ها و صاحبان مشاغل خزه را به عنوان یک افزودنی زیبا در اطراف خانه می دانند، اما این خزه فقط زمانی خوب است که روی پایه درختان و سنگ ها بماند. هنگامی که خزه روی سقف قرار می گیرد، اغلب به یک مشکل جدی و پرهزینه تبدیل می شود که می تواند منجر به آسیب ساختاری به خانه شما شود. به خواندن راهنمای DIY ما در مورد حذف خزه سقف ادامه دهید.

در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

• خطری که خزه برای خانه شما ایجاد می کند

• خزه را خودتان انجام دهید

• کارهایی که نباید با برداشتن خزه سقف DIY انجام داد

• چگونه از خزه روی پشت بام جلوگیری کنیم

• چرا باید افراد حرفه ای را استخدام کنید

خطری که خزه برای خانه شما ایجاد می کند

سطح عالی برای خزه نور زیادی از خورشید دریافت نمی کند و در محیط مرطوب و خنک تر قرار دارد. برای خانه های برخی افراد، پشت بام آنها محیطی عالی است. هنگامی که خزه شروع به رشد می کند، به سختی قابل توجه است و بی ضرر به نظر می رسد، اما در صورت عدم درمان می تواند برای سقف شما مضر باشد.

یک لایه ضخیم از خزه ایجاد شده و بین و زیر زونا گسترش می یابد. خزه مانند یک اسفنج است و هنگامی که در زیر زونا رشد می کند، رطوبت می تواند به نمد سقف و ساختار زیر آن نفوذ کند – بخشی از خانه شما که قرار است خشک بماند. این رطوبت منجر به پوسیدگی می شود که ساختار خانه شما را به خطر می اندازد و گاهی اوقات منجر به تعویض کامل سقف می شود.

نحوه انسداد ناودانها

گرفتگی ناودان ها چیزی بیش از رشد گیاهان یا برگ های بیرون زده از سقف است. سرریز و گرفتگی ناودان ها منجر به نشستن آب روی سقف می شود که می تواند منجر به رشد خزه شود. همانطور که در حال آماده شدن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه حذف خزه از سقف خود هستید، تمیز کردن ناودان ها و همچنین یک اقدام پیشگیرانه را در نظر بگیرید .

خزه را خودتان انجام دهید

برداشتن خزه از سقف شما کار سختی است، اما می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند و در نهایت از نیاز به تعمیرات اساسی (و پرهزینه) خانه در آینده جلوگیری کند. اما مسئله این نیست که به سادگی مواد شوینده ظرف و آب را در یک سطل مخلوط کنید و یک برس بگیرید. روش های مختلفی برای از بین بردن خزه وجود دارد و مواردی که باید در مورد هر کدام در نظر بگیرید.

از اسکرابر استفاده کنید

بسیاری از صاحبان خانه ها و صاحبان مشاغل به سادگی یک برس اسکراب یا خراش بردارند و شروع به کار بر روی آزاد کردن زونا از خزه می کنند. بسیاری از مصالح سقفی، مانند زونا، پوششی دارند که برای محافظت در برابر عناصر طراحی شده است. غیرت بیش از حد در شستشو، یا استفاده از ابزار نامناسب برای آن، ممکن است به سقف شما آسیب برساند و به طور بالقوه گارانتی سقف شما را باطل کند.

اگر مجبور به استفاده از اسکرابر هستید، از برس اسکراب نرم تری استفاده کنید و به آرامی از بالای سقف به پایین کار کنید. از بلند کردن زونا خودداری کنید و مراقب باشید که برای جلوگیری از آسیب، فشار زیادی وارد نکنید.

با شستشو، می توانید ناخواسته خزه بیشتری را روی سقف خود تشویق کنید. هاگ‌های خزه‌ای که در حال حذف آن هستید، می‌تواند پخش شود و به قسمت‌های دیگر سقف منتقل شود و به سرعت رشد کند. با شستشوی سقف و استفاده از خزه کش شیمیایی سقف از این امر جلوگیری کنید.

محلول سفید کننده و آب خود را بسازید

این ترکیب 50/50 به طور موثر خزه و هر گیاه دیگری را که لمس می کند روی سقف و در ناودان شما می کشد. اگر خزه روی سقف شما هنوز یک لایه نازک است، ممکن است بتوانید از این محلول برای پاک کردن آن بدون تمیز کردن استفاده کنید. با این حال، اگر نه، همچنان مهم است که هاگ هایی را که به مکان های جدید روی سقف شما منتقل شده اند، از بین ببرید. برای یک مخلوط طبیعی، سرکه را جایگزین سفید کننده کنید.

از آنجا که این محلول می تواند گیاهان دیگر را از بین ببرد و به برخی از مواد مسکن آسیب برساند، باید از زمین زیرین در برابر رواناب محافظت کنید. می‌توانید گیاهان را خیس کنید تا از آنها محافظت کنید یا از پارچه‌های پلاستیکی یکبار مصرف برای پوشاندن محوطه و مسیرهای پیاده‌روی استفاده کنید.

جوش شیرین

علاوه بر محلول سرکه-آب، می توانید از جوش شیرین به عنوان یک جایگزین کاملا طبیعی نیز استفاده کنید. 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را به ازای هر لیتر آب مخلوط کنید و زمانی که هوای خشک و گرم پیش بینی می شود، آن را روی پشت بام خود اسپری کنید. پس از چند روز، خزه ها باید خشک شوند و می توان آنها را پاک کرد.

اسپری مایع خزه کش سقف

محصولات تجاری را می توان در اکثر فروشگاه های سخت افزار خریداری کرد و به شلنگ باغچه شما متصل می شود. هنگامی که آب را روی سقف می پاشید، مواد شیمیایی با آب مخلوط می شوند، معمولاً از ایمنی زمین برای خانه های یک طبقه و زمانی که سقف خشک است. هنگام استفاده از محلول‌های مایع برای از بین بردن خزه از سقف، می‌توان به راحتی مسیر پیشرفت را از دست داد و بخش‌هایی از سقف را بدون درمان باقی گذاشت. علاوه بر این، هنوز هم لازم است خزه های مرده را بعدا جدا کنید.

از خزه کش سقف خشک استفاده کنید

با خزه کش های پودر خشک، چندین خط پودر به موازات برآمدگی سقف اعمال می شود. سپس باران با پودر مخلوط می شود و به ناودان ها می ریزد و خزه ها را در طول مسیر از بین می برد. این فرآیند حدود یک هفته طول می کشد و برای موثر بودن به باران های مکرر و بادهای کم متکی است. استفاده از این روش برای حذف خزه سقف مزیت دیگری دارد که ارزیابی میزان بد رشد خزه و ارزیابی گذرا از هرگونه آسیبی است که انجام داده است.

شستشوی ملایم

از شلنگ باغبانی برای پاک کردن هاگ های باقیمانده یا مواد شیمیایی که ممکن است بعداً منجر به آسیب شوند استفاده کنید. مطمئن شوید که برای جلوگیری از آسیب از یک ضمیمه اسپری استاندارد استفاده کنید، و مراقب باشید که آب اشتباه ممکن است در کجا بیفتد تا به یک خطر ایمنی تبدیل نشود.

کارهایی که نباید با برداشتن خزه سقف  انجام داد

در حالی که این راهنما طراحی شده است تا به شما بگوید چگونه خزه را از سقف خود پاک کنید، چند کار وجود دارد که نباید انجام دهید. مواردی که نباید در حذف خزه وجود دارد:

شستشو با فشار انجام نشود

شستشوی تحت فشار به دلیل آسیب هایی که می تواند برای سقف شما ایجاد کند، خطری جدی برای سقف شما ایجاد می کند. PSI بالای شستشوی تحت فشار – و حتی شستشوی نرم – می تواند زونا را از جای خود خارج کند، پوشش محافظ را از بین ببرد یا به آنها آسیب برساند. این آسیب اغلب می تواند ضمانت سقف شما را باطل کند .

از مواد شوینده لباسشویی استفاده نکنید

یا هر پاک کننده ای که برای این منظور طراحی نشده باشد. نتیجه این خواهد بود که موجی از کف از پشت بام به محوطه‌سازی، پیاده‌روها و رانندگی شما می‌ریزد. همانطور که جامعه ای در بریتیش کلمبیا دریافتند، هر چه صابون بیشتر باشد، کف بیشتری دارد. این وضعیت برای تمیز کردن دردسر است و باعث تخریب گیاهان و حیات وحش خواهد شد.

چگونه از خزه روی پشت بام جلوگیری کنیم

برخی از اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خطر ایجاد خزه روی سقف خود انجام دهید.

سقف خود را بشویید

یک یا دو بار در سال، با استفاده از شیلنگ آب سقف خود را بشویید تا زباله ها و سایر مواد آلی که ممکن است رشد خزه را تشویق کنند، پاک کنید.

سایه را بردارید

یکی از راه های جلوگیری از خزه قبل از شروع، حذف یکی از عواملی است که رشد آن را تسهیل می کند: سایه. درختان را کوتاه کنید تا در معرض نور خورشید قرار بگیرید و همچنین از ریزش برگ های پوسیده و زباله ها روی سقف خود جلوگیری کنید.

نوارهای Anti-Moss را نصب کنید

مس و روی با رشد خزه مبارزه می کنند، بنابراین بسیاری از صاحبان خانه ها و صاحبان مشاغل این نوارها را روی سقف نصب می کنند تا از رشد جلوگیری کنند. مهم است که ابتدا با شرکت بیمه خانه خود مشورت کنید، زیرا ممکن است ضمانت سقف شما را باطل کند.

تمیز کردن منظم ناودان

با اطمینان از اینکه آب نمی تواند روی سقف شما جمع شود، از ایجاد خزه در سقف خود جلوگیری کنید. همانطور که گفتیم، گرفتگی ناودان ها منجر به تجمع آب می شود و هنگامی که با یک نقطه سایه ترکیب می شود، ترکیبی عالی برای خزه است. تمیز کردن ناودان ها برای سقف شما ضروری است، و این فقط به خاطر خزه نیست. از حشرات گرفته تا آسیب آب ، گرفتگی ناودان ها تهدیدی برای خانه و سلامت شما هستند.

______________________________________________________________

_ سرسبزی بالای سر باید به برگهای روی سایبان درختان محدود شود. وقتی روی سقفی خزه وجود دارد، زمان تمیز کردن است . خزه‌ها در مناطقی رشد می‌کنند که خورشید به آن دست نخورده است، بنابراین معمولاً خزه‌ها را روی سقف‌هایی می‌بینید که در سایه درختان و رو به شمال هستند. خزه های پخش شده می توانند به سرعت به سطوح سقف بچسبند، فضاهای خالی بین زونا و کاشی ها را پر کنند و به زیر و بلند کردن مواد بام برسند. این انباشته شدن زونا به آب باران و سایر رطوبت اجازه می دهد تا به ساختار سقف شما نفوذ کند و باعث پوسیدگی و پوسیدگی شود.

 بگیرید که چگونه می خواهید گیاهان را بکشید و لایه های مرده را بردارید. پس از تمیز کردن، باید اقدامات دفاعی را نیز برای جلوگیری از رشد مجدد خزه انجام دهید.

کارشناسان توصیه می کنند که از برداشتن خزه های سقفی برای یک روز ابری صرفه جویی کنید. این به این دلیل است که محصولات تمیز کننده سقف، که باید حداقل 20 دقیقه در خزه باقی بمانند، در روزهای آفتابی به سرعت تبخیر نمی شوند. خزه را می توان به صورت فیزیکی با آب و یک برس سفت روی یک میله یا با برس اسکراب، به صورت شیمیایی یا با استفاده از کمی از هر دو جدا کرد. محلول کم سمی را انتخاب کنید. محلول های شیمیایی می توانند بر محیط زیست تأثیر نامطلوب بگذارند و همچنین به گیاهان در حال رشد در زیر آویزان آسیب وارد کنند.

در صورت استفاده از محلول سفید کننده یا درمان آماده با خزه، از گیاهان مجاور با ورقه های پلاستیکی محافظت کنید. همچنین ممکن است بخواهید پس از اتمام کار، گیاهان، درختچه ها و درختان کوچک را با آب بشویید. پوشش آب باعث رقیق شدن مواد شیمیایی می شود که ممکن است از لبه بام به پایین ریخته شده باشند. در اینجا چند راه حل برای از بین بردن خزه برای سقف شما وجود دارد که می توانید خودتان بخرید یا ایجاد کنید.

 به طور فعال در حال رشد است. این معمولا در طول باران های پاییزی، باران های گرم زمستانی و اوایل بهار اتفاق می افتد. خزه های چمنی برای زندگی به نور یا تغذیه زیادی نیاز ندارند، اما رطوبت بسیار مهم است – هم در محیط اطراف و هم در خود گیاه.

محصولات کنترل خزه بر پایه آهن و مواد آهنی طبیعی مانند سولفات آهن در از بین بردن خزه چمن با بیرون کشیدن رطوبت بسیار موثر هستند، بنابراین خزه ها خشک می شوند، سیاه می شوند و می میرند. خزه لیلی میلر بیرون آمد! خط  کنترل خزه چندین محصول مبتنی بر آهن را برای از بین بردن سریع خزه های چمن و بهره مندی از چمن شما ارائه می دهد.

_ تاریخچه  |

در عصر بادبان ، کشتی‌های بادبانی به‌شدت از رشد ماهی‌ها و علف‌های هرز روی بدنه که به آن «فولینگ» می‌گویند آسیب می‌دیدند. از اواسط دهه 1700، ورقه های نازک مس و تقریباً 100 سال بعد، فلز مونتز در تلاش برای جلوگیری از رشد دریایی بر روی بدنه میخ زده شد.  یکی از نمونه‌های معروف استفاده سنتی از روکش فلزی، قیچی کاتی سارک است که به عنوان یک کشتی موزه در اسکله در گرینویچ در انگلستان نگهداری می‌شود .

 رشد دریایی از طرق مختلف بر عملکرد (و سودآوری) تأثیر گذاشت:

• حداکثر سرعت یک کشتی با آلوده شدن بدنه آن به رشد دریایی کاهش می یابد و جابجایی آن افزایش می یابد.

• رسوب گیری توانایی کشتی را برای حرکت در جهت باد مختل می کند.

• برخی از رشدهای دریایی، مانند کرم‌های کشتی ، به داخل بدنه فرو می‌روند و در طول زمان باعث آسیب شدید می‌شوند.

• این کشتی ممکن است موجودات دریایی مضر را به مناطق دیگر منتقل کند.

در حالی که پوشش‌های ضد رسوب از سال 1840 به بعد شروع به توسعه کردند ، اولین پوشش‌های تجاری ضد رسوب در حدود سال 1860 تأسیس شدند . روی پرایمر وارنیش رزین سریع خشک شونده با رنگدانه اکسید آهن حرارت داده شد. [ 6 ] کارخانجات شیمیایی بونینگتون بازاریابی رنگ ضد رسوب سولفید مس را در حدود سال 1850 آغاز کرد . ] یکی از پرکاربردترین ترکیبات در دهه های 1880 و 1890، یک ترکیب پلاستیکی داغ بود که به نام موروی ایتالیایی شناخته می شد.

در نامه رسمی 1900 نیروی دریایی ایالات متحده به کمیته امور دریایی سنای ایالات متحده ، [ 9 ] اشاره شد که دریاسالاری (بریتانیا) پیشنهادی را در سال 1847 برای محدود کردن تعداد کشتی های آهنی (که اخیراً به خدمت نیروی دریایی معرفی شده است) بررسی کرده است. ) و حتی به دلیل مشکلات قابل توجه رسوب زیستی، فروش تمام کشتی های آهنی در اختیار خود را نیز در نظر بگیرد. با این حال، هنگامی که یک رنگ ضد رسوب “با نتایج بسیار منصفانه” پیدا شد، کشتی های آهنی در عوض حفظ شدند و به ساخت ادامه دادند.

در طول جنگ جهانی دوم ، که شامل یک مؤلفه دریایی قابل توجه بود، نیروی دریایی ایالات متحده بودجه قابل توجهی [ 10 ] به مؤسسه اقیانوس شناسی Woods Hole برای جمع آوری اطلاعات و انجام تحقیقات در مورد رسوب زیستی دریایی و فناوری های پیشگیری از آن ارائه کرد. این اثر در سال 1952 به صورت کتاب منتشر شد که مطالب آن به صورت فصول جداگانه به صورت آنلاین در دسترس است.  بخش سوم و پایانی این کتاب شامل تعدادی فصل است که در آن زمان برای فرمولاسیون رنگ‌های ضد رسوب وارد هنر آن زمان می‌شود. Lunn (1974) تاریخچه بیشتری را ارائه می دهد.

_ رنگ های مدرن |

در دوران مدرن، رنگ‌های ضد رسوب با اکسید مس (یا سایر ترکیبات مس ) و/یا سایر بیوسیدها – مواد شیمیایی ویژه‌ای که مانع از رشد ماهی‌ها، جلبک‌ها و موجودات دریایی می‌شوند، فرموله می‌شوند. از لحاظ تاریخی، رنگ‌های مس قرمز بودند، که منجر به رنگ‌آمیزی کف کشتی‌ها هنوز هم قرمز می‌شد.

رنگ‌های کف “نرم” یا ساینده به آرامی در آب فرو می‌روند و یک بیوسید مبتنی بر مس یا روی در ستون آب آزاد می‌کنند. حرکت آب سرعت این عمل را افزایش می دهد. رنگ‌های ابلیتیو به طور گسترده در بدنه کشتی‌های تفریحی استفاده می‌شوند و معمولاً هر 1 تا 3 سال یکبار تجدید می‌شوند. رنگ‌های “لیچینگ تماسی” یک لایه متخلخل روی سطح ایجاد می‌کنند. بیوسیدها در منافذ نگه داشته می‌شوند و به آرامی آزاد می‌شوند.  نوع دیگری از رنگ کف سخت شامل پوشش های تفلون و سیلیکونی است که برای رشد بسیار لغزنده هستند و نمی توانند بچسبند. سیستم‌های SealCoat که باید به صورت حرفه‌ای اعمال شوند، با الیاف کوچک بیرون زده از سطح پوشش خشک می‌شوند. این الیاف کوچک در آب حرکت می کنند و از چسبیدن رشد پایین جلوگیری می کنند.

_____________________________________________________________

_  انواع رنگ ضد خزه |

رنگ سفید دریایی به نوعی رنگ اشاره دارد که به طور خاص برای کاربردهای دریایی یا دریایی فرموله شده است. این برای مقاومت در برابر شرایط سخت یک محیط دریایی، از جمله قرار گرفتن در معرض آب شور، اشعه UV، رطوبت و سایش طراحی شده است. رنگ سفید دریایی معمولاً در قایق‌ها، قایق‌های تفریحی، کشتی‌ها و سایر کشتی‌های آبی برای اهداف کاربردی و زیبایی‌شناسی استفاده می‌شود.

ویژگی های کلیدی فرمولاسیون رنگ سفید دریایی:

• دوام : رنگ دریایی طوری طراحی شده است که در برابر اثرات خورنده آب شور و سایر عوامل محیطی بسیار بادوام و مقاوم باشد. این به محافظت از سطح زیرین در برابر تخریب کمک می کند و طول عمر کشتی را افزایش می دهد.

• مقاومت در برابر آب : رنگ سفید دریایی یک مانع محافظ ایجاد می کند که از نفوذ آب به زیر لایه جلوگیری می کند و خطر پوسیدگی و آسیب آب را کاهش می دهد.

• مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش : رنگ برای مقاومت در برابر محو شدن و تخریب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش طراحی شده است. این امر به ویژه برای حفظ رنگ و ظاهر رنگ در طول زمان بسیار مهم است.

• مقاومت شیمیایی : رنگ دریایی برای مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آلاینده های مختلف که معمولاً در محیط های دریایی یافت می شود فرموله شده است.

• خواص ضد رسوبی : برخی از رنگ های دریایی ممکن است دارای خواص ضد رسوبی برای جلوگیری از رشد موجودات دریایی مانند جلبک ها، حشرات و نرم تنان بر روی سطوح غوطه ور کشتی باشند.

• سهولت اجرا : رنگ دریایی معمولاً برای سهولت اجرا طراحی می شود و امکان پوشش صاف و یکنواخت را فراهم می کند.

• سازگاری با بسترها : رنگ سفید دریایی برای زیرلایه های مختلفی که معمولاً در ساخت و ساز کشتی های آبی یافت می شوند مناسب است. اینها فایبرگلاس، چوب، آلومینیوم و فولاد هستند.

راهنمای محصول فرمول رنگ سفید دریایی

رنگ سفید دریایی را می توان در قسمت های مختلف یک کشتی از جمله بدنه، عرشه، کابین و سایر سطوح بیرونی و داخلی استفاده کرد. این نه تنها در برابر خوردگی و تخریب محافظت می کند، بلکه به زیبایی شناسی کلی کشتی نیز کمک می کند.

هنگام ساخت یک رنگ سفید دریایی، توجه به نیازهای خاص کشتی، نوع بستر و منطقه مورد نظر ضروری است. فرمولاسیون ها و انواع مختلفی از رنگ های دریایی در CFS موجود است، از جمله رنگ های یک قسمتی و دو قسمتی، و همچنین پرداخت های مختلف (به عنوان مثال، براق یا مات

_

ضد رسوب یک پوشش رنگی است که برای محافظت از بدنه قایق (یا مناطق زیر خط آب) در برابر ارگانیسم هایی که می توانند باعث آسیب شوند استفاده می شود.

رنگ های ضد رسوب چگونه کار می کنند؟

رنگ‌های ضد رسوب با آزاد کردن طیف وسیعی از مواد فعال زیستی عمل می‌کنند که مانع از چسبیدن ارگانیسم‌هایی مانند بارناکل، لجن و علف‌های هرز به ظرف می‌شوند.

ما می توانیم رسوب را به دو گروه مختلف تقسیم کنیم: گیاهی و حیوانی.

• گیاه: اسلایم (ریز جلبک)، علف هرز سبز، قرمز و قهوه ای.

• حیوان: بدن نرم – bryozoa، squirts sea. بدن سخت – خرچنگ، صدف، کرم لوله ای و غیره.

مزایای ضد رسوب چیست؟

ضد رسوب می تواند عمر کشتی شما را افزایش داده و همچنین سرعت و کارایی سوخت آن را بهبود بخشد.

• محافظت:  Antifoul از بدنه شما در برابر رسوب مضر محافظت می کند.

• راندمان و سرعت سوخت:  تمیز نگه داشتن بدنه شما از رسوب تاثیر قابل توجهی بر مصرف سوخت و سرعت دارد، زیرا بدنه صاف کشش کمتری دارد و در نتیجه سوخت کمتری مصرف می کند، در هزینه شما صرفه جویی می کند، انتشار سوخت را کاهش می دهد و کشتی را سریعتر می کند.

 را بسیار آسان تر کند. پس از یک سال در آب، تمام قایق بادبانی همکاران ما نیاز به شستشوی برقی داشت که مقدار کمی رسوب را از بین می برد. از آنجایی که ضد رس موجود در شرایط خوبی قرار داشت، فقط قبل از استفاده از ضد رسوب جدید نیاز به شستشو و خشک کردن داشت.

آیا باید بدانید که به چه مقدار آنتی فول نیاز دارید؟ راهنمای پوشش ما را در اینجا بررسی کنید

ضد رسوب “نرم” و “سخت” چیست و کدام یک برای کشتی من مناسب است؟

به طور کلی دو نوع اصلی ضد رسوب موجود است: ضد رسوب نرم ، که به عنوان ضد رسوب خود براق کننده یا خود فرساینده نیز شناخته می شود، و ضد رسوب سخت ، که اغلب به عنوان ضد رسوب قابل شستشو یا سوختن نامیده می شود. هر رنگ به روش‌های مختلف زیست‌کش‌ها را آزاد می‌کند – رنگ مناسب برای شما با آبی‌هایی که در آن حرکت می‌کنید و سرعت کشتی شما تعیین می‌شود.

ضد رسوب نرم (خود صیقلی/خود فرسایشی)

نحوه کار:  ضد رسوب نرم با حرکت کشتی در آب به آرامی فرسایش می یابد، به طوری که یک فیلم تازه از بیوسید همیشه روی سطح بدنه وجود دارد.

مناسب بودن کشتی:  مناسب برای قایق های بادبانی یا قایق های برقی با سرعت تا 30 گره دریایی. هرچه سریعتر باشد و رنگ خیلی سریع فرسوده می شود (برخی رنگ ها با سرعت بالاتری رتبه بندی می شوند). ظرف باید به طور نیمه منظم مورد استفاده قرار گیرد تا رنگ را “جلاق” کند و یک فیلم تازه از بیوساید نشان دهد.

___________________________________________________________

_ کاربرد رنگ ضد خزه چیست ؟

از رنگ‌های ضد رسوب برای پوشش سطوح زیر آب کشتی‌ها استفاده می‌شود تا از چسبیدن جانوران دریایی مانند جلبک‌ها و نرم تنان به بدنه جلوگیری شود و در نتیجه باعث کاهش سرعت کشتی و افزایش مصرف سوخت شود.

در روزهای اولیه کشتی‌های بادبانی، آهک و بعداً آرسنیک برای پوشش بدنه کشتی‌ها استفاده می‌شد، تا اینکه صنایع شیمیایی مدرن با استفاده از ترکیبات فلزی رنگ‌های ضد رسوب مؤثری را ایجاد کردند.

از رنگ‌های ضد رسوب برای پوشش سطوح زیر آب کشتی‌ها استفاده می‌شود تا از چسبیدن جانوران دریایی مانند جلبک‌ها و نرم تنان به بدنه جلوگیری شود و در نتیجه باعث کاهش سرعت کشتی و افزایش مصرف سوخت شود.

در روزهای اولیه کشتی‌های بادبانی، آهک و بعداً آرسنیک برای پوشش بدنه کشتی‌ها استفاده می‌شد، تا اینکه صنایع شیمیایی مدرن با استفاده از ترکیبات فلزی رنگ‌های ضد رسوب مؤثری را ایجاد کردند.

_ این ترکیبات به آرامی به داخل آب دریا نفوذ می‌کنند و مانع از چسبیدن جانوران دریایی و دیگر جانداران دریایی به کشتی می‌شوند. اما مطالعات نشان داده است که این ترکیبات در آب باقی می مانند و جانوران دریایی را می کشند، به محیط زیست آسیب می رسانند و وارد زنجیره غذایی می شوند. یکی از موثرترین بیوسیدها برای استفاده در رنگ‌های ضد رسوب، که در دهه 1960 ساخته شد، ترکیب ارگانوتین تریوبوتیل تین (TBT) بود که ثابت شده است که باعث تغییر شکل در صدف‌ها و تغییر جنسیت در ماهیچه‌ها و همچنین اثرات طولانی‌مدت می‌شود. به دلیل ماندگاری و تجمع زیستی آن.

فصل 17 دستور کار 21 که توسط کنفرانس 1992 ریو در مورد محیط زیست و توسعه تهیه شد، از کشورها خواست تا اقداماتی را برای کاهش آلودگی ناشی از ترکیبات آلی تین مورد استفاده در سیستم های ضد رسوب اتخاذ کنند.

اثرات زیانبار زیست محیطی ترکیبات آلی تین توسط IMO در سال 1989 به رسمیت شناخته شد. در سال 1990 کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی IMO (MEPC) قطعنامه ای را تصویب کرد که به دولت ها توصیه کرد اقداماتی را برای حذف استفاده از رنگ های ضد رسوب حاوی TBT در کشتی های بدون بدنه آلومینیومی اتخاذ کنند. با طول کمتر از 25 متر و حذف استفاده از رنگ های ضد رسوب با میزان شسته شدن بیش از چهار میکروگرم TBT در روز.

در نوامبر 1999، IMO قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از MEPC می‌خواست ابزاری را برای رسیدگی به اثرات مضر سیستم‌های ضد رسوب مورد استفاده در کشتی‌ها ایجاد کند که در سراسر جهان الزام‌آور است. این قطعنامه خواستار ممنوعیت جهانی استفاده از ترکیبات آلی قلع که به عنوان بیوسید در سیستم های ضد رسوب در کشتی ها عمل می کنند تا اول ژانویه 2003 و ممنوعیت کامل تا اول ژانویه 2008 را خواستار شد.

بر اساس شرایط کنوانسیون، طرف‌های کنوانسیون موظفند استفاده از سیستم‌های ضد رسوب مضر را در کشتی‌هایی که با پرچم آن‌ها حمل می‌کنند، و همچنین کشتی‌هایی که حق ندارند پرچم خود را برافراشته اما تحت اختیار آنها فعالیت می‌کنند، ممنوع و/یا محدود کنند. تمام کشتی هایی که وارد بندر، کارخانه کشتی سازی یا پایانه دریایی یک طرف می شوند.

سیستم های ضد رسوبی که باید ممنوع یا کنترل شوند در ضمیمه 1 کنوانسیون فهرست شده اند که می توانند در صورت لزوم و در صورت لزوم به روز شوند. در ابتدا این شامل کنترل ترکیبات آلی قلع بود که به عنوان بیوسید در سیستم‌های ضد رسوب عمل می‌کردند، که در وهله اول همه کشتی‌ها نباید آن را اعمال کنند یا مجدداً اعمال کنند، و متعاقباً کشتی‌ها یا نباید روی بدنه یا قطعات خارجی یا سطوح خود اعمال کنند یا پوششی داشته باشید که مانعی را در برابر این ترکیبات که از سیستم‌های ضد رسوب غیرمنطبق زیرین شسته می‌شوند، ایجاد کند.

این امر در مورد همه کشتی‌ها (به جز سکوهای ثابت و شناور، واحدهای ذخیره‌سازی شناور (FSUs) و واحدهای ذخیره‌سازی تولید و تخلیه شناور (FPSO) که قبل از 1 ژانویه 2003 ساخته شده‌اند و در اسکله خشک نبوده‌اند، اعمال می‌شود. یا پس از 1 ژانویه 2003).

کشتی‌های 400 تناژ ناخالص و بالاتر که در سفرهای بین‌المللی (به استثنای سکوهای ثابت یا شناور، FSUs و FPSOs) مشغول به کار هستند، ملزم به داشتن گواهینامه بین‌المللی سیستم ضد رسوب هستند، که برای آن باید قبل از به خدمت گرفتن کشتی مورد بررسی اولیه قرار گیرند. قبل از صدور گواهینامه بین المللی سیستم ضد رسوب برای اولین بار و بررسی های بیشتر در مورد تعویض یا تعویض سیستم های ضد رسوب.

کشتی‌های با طول 24 متر یا بیشتر اما کمتر از 400 تن ناخالص که در سفرهای بین‌المللی (به استثنای سکوهای ثابت یا شناور، FSUs و FPSOs) شرکت می‌کنند، باید یک اعلامیه در مورد سیستم‌های ضد رسوب امضا شده توسط مالک یا نماینده مجاز داشته باشند. بیانیه باید همراه با اسناد مناسب باشد تا نشان دهد که سیستم ضد رسوب مورد استفاده در کشتی با کنوانسیون مطابقت دارد.

رنگ ضد رسوب لاستیک کلردار یک رنگ ضد رسوب کف کشتی با ماندگاری طولانی است که با لاستیک کلر، نرم کننده به عنوان ماده پایه، اکسید مس به عنوان ماده سمی و کمک تراوش فرموله شده است.

رنگ ضد رسوب لاستیکی کلردار می تواند از رسوب گیری ارگانیسم های دریایی در کف کشتی جلوگیری کند و کف کشتی را تمیز نگه دارد. رنگ به سرعت خشک می شود، به راحتی اعمال می شود و مقاومت خوبی در برابر ضربه آب دریا دارد.

رنگ ضد رسوب لاستیکی کلردار برای تاسیسات دریایی مانند کف کشتی، اسکله و سکوهای حفاری دریایی مناسب است تا از رسوب گیری ارگانیسم های متصل به دریا برای مدت طولانی جلوگیری کند

_______________________________________________________________

_ همه پاک کننده های شیمیایی، بسته به ترکیب شیمیایی پاک کننده و رنگ، مقداری از رنگ زیر را حذف می کنند، برخی بیشتر از بقیه. سنباده زدن و شستشوی تحت فشار نیز مقداری رنگ را از بین می برد و در صورت ساییدن، تنها نشستن در آب باعث فرسایش رنگ می شود.

این واقعیت که شما مقداری جلبک روی سطح دارید، نشان دهنده این است که رنگ کف شما تا حدی اثربخشی خود را از دست داده است و یا باید سطح جدیدی در معرض دید قرار گیرد یا رنگ جایگزین شود. یک اتفاق رایج این است که ماده فعال رنگ، اکسید مس که برای جانوران دریایی بسیار سمی است، با عناصر موجود در آب واکنش می دهد و در سطح به سولفات مس تبدیل می شود، که دیگر سمی نیست و اجازه می دهد تا رشد دریایی بچسبد. احتمال دیگر این است که سموم موجود در رنگ تمام شده و رنگ دیگر موثر نیست. فقط کلاسور قدیمی باقی مانده است که کاری جز کاهش سرعت قایق شما انجام نمی دهد.

_ ساختن لایه‌های رنگ، جدید روی لایه‌های قدیمی، اقتصادی کاذب است زیرا فقط سطح فعال است. رنگ ضد رسوب بسیار سنگین است زیرا بیوسیدهای سمی موجود در رنگ فلزی سنگین است و لایه‌های انباشته شده تنها به وزن قایق و زبری سطح می‌افزایند که هر دو باعث کاهش سرعت قایق می‌شوند و به انرژی یا سوخت بیشتری نیاز دارند. آن را برانید.

ایده خوبی است که هر سال سطح را سنباده بزنید تا بیوسید تازه را در معرض دید قرار دهید یا کف آن را به روش شیمیایی تمیز کنید تا رشد دریایی باقیمانده از بین برود و سطح فعال جدیدی در معرض دید قرار گیرد. تولید کنندگان رنگ این روش را توصیه نمی کنند زیرا ترجیح می دهند رنگ بیشتری به شما بفروشند. من تخمینی خواندم که تقریباً 50٪ از رنگ ضد رسوب فروخته شده هرگز به طور فعال استفاده نمی شود بلکه به سادگی با لایه های جدید رنگ پوشانده می شود زیرا صاحبان قایق نمی دانستند که می توانند رنگ را با حذف سطح سولفاته دوباره فعال کنند.

توجه داشته باشید که ممکن است محدودیتی برای این عمل در منطقه شما وجود داشته باشد یا حتی ممکن است غیرقانونی باشد. انتشار سموم در جو از سنباده زدن و داخل زمین، اقدامات دوستدار محیط زیست نیست. هنگام حذف رنگ باید از یک ورق زمینی (ورق پلاستیکی) برای گرفتن پساب برای دفع مناسب استفاده کنید. اگر شن و ماسه یا سودا بلاست را خشک می کنید، تمرین مناسب این است که قایق را در یک چادر قرار دهید تا از انتشار گرد و غبار سنباده در جو جلوگیری کنید. اگر ساختن چادر موقت بر روی قایق غیرعملی است، سمباده زدن مرطوب به جای خشک باعث کاهش انتشار گرد و غبار در اتمسفر می شود و پساب بر روی ورقه قطره ای می ریزد همچنین حتما از خود محافظت کنید زیرا بیوسیدهای سمی می توانند از طریق بدن شما وارد بدن شما شوند. ریه ها، چشم ها حتی از طریق پوست شما. این بیوسیدها می توانند به سیستم عصبی شما حمله کنند.

هنگامی که رنگ تمام شد، بهتر است قبل از استفاده از رنگ تازه، چسب قدیمی را جدا کنید. کلاسور خسته شده هیچ هدفی ندارد.

یکی دیگر از تصورات غلط رایج این است که رنگ های ضد رسوب از کف قایق های فایبرگلاس در برابر مهاجرت آب و تاول های اسمز یا آبله قایق محافظت می کنند. آنها نخواهند کرد. برای محافظت مناسب باید قبل از رنگ ضد رسوب، یک پوشش مانع اعمال کنید.

صنایع دریایی Aurora مخترع پاک کننده های شیمیایی کف هستند و تعدادی پاک کننده مخصوص برای کاربردهای مختلف تولید می کنند: Algae Strip و Waterline Stain Remover قدرت صنعتی هستند و برای قایق های فایبرگلاس ساخته شده اند. اسپری بادی پایین مخصوصاً برای تمیز کردن ایمن وسایل بادی بدون آسیب رساندن به پارچه ساخته شده است. Algex برای قایق های آلومینیومی و رنگ آمیزی ساخته شده است اما می تواند روی فایبرگلاس نیز استفاده شود. به اندازه سایر پاک کننده ها تهاجمی نیست، مدت زمان بیشتری کار می کند و به رنگ آسیب نمی رساند. جدیدترین پاک کننده کف، Green Genie است که به جای اسید از نمک آلی استفاده می کند. این ماده ایمن تر برای محیط زیست است، بدون دود است و کمی بیشتر طول می کشد تا کار کند، اما همچنان یک پاک کننده تهاجمی است که به ویژه برای فایبرگلاس ساخته شده است. یکی از این پاک کننده ها ممکن است هدف شما را برآورده کند.

همچنین ممکن است همانطور که بسیاری از صاحبان قایق انجام می دهند، رنگ سمی کف را به طور کامل حذف کنید و به جایگزینی سازگارتر با محیط زیست بروید. رنگ‌های متعددی در بازار وجود دارد که با ایجاد یک سطح بسیار نرم کار می‌کنند که اتصال زنده دریایی را دشوار می‌کند و سطحی را برای تمیز کردن آسان فراهم می‌کند. Aurora VS721 را تولید می کند که یک رنگ نیست، بلکه یک پلیمر شفاف است که سالانه مانند پولیش استفاده می شود. این بسیار ارزان تر از رنگ است، استفاده آسان و ایمن است، به محیط زیست یا انسان آسیب نمی رساند، همچنین تخلخل ژل کت را برای محافظت در برابر اسمز می پوشاند و مزایای عملکردی مانند سرعت بهتر، جابجایی و کاهش سوخت را ارائه می کند

_____________________________________________________________

_

رنگ های ضد رسوب روی بدنه کشتی اعمال می شود تا از رشد دریایی در طول عملیات کشتی جلوگیری شود. چنین پوشش هایی برای مخازن بالاست کشتی نیز اعمال می شود . این رنگ ها و پوشش ها برای سلامت انسان و محیط زیست مضر هستند زیرا حاوی مواد آلی فلزی مانند قلع تریبوتیل (TBT) و فلزات سنگین مانند سرب و کروم هستند (UNEP, 2003). TBT می‌تواند حتی در غلظت‌های بسیار پایین نیز تأثیر بگذارد و بنابراین به عنوان یکی از سمی‌ترین ترکیبات در محیط آبی در نظر گرفته می‌شود (Andersen et al ., 2001). قرار گرفتن در معرض دودهای خطرناک رنگ در حین برش فلز یک خطر برای سلامت شغلی است. علاوه بر این، دود رنگ نیز از طریق هوا پراکنده می شود و ممکن است دور از منبع خود رسوب کند (UNEP, 2003). اگر یک کشتی با روش ساحلی بازیافت شود، رنگ به دلیل تماس بدنه کشتی و ساحل، به محیط دریایی حذف می‌کند

سیستم های ضد رسوب را می توان به عنوان پوشش، رنگ و عملیات سطحی مورد استفاده روی یک جامد (به عنوان مثال، بدنه کشتی) برای کنترل یا جلوگیری از چسبیدن ارگانیسم های ناخواسته تعریف کرد. اجزای اصلی این ترکیبات بیوسیدها هستند که به آرامی در آب دریا “شسته می شوند” و باعث از بین رفتن حشرات و دیگر جانداران دریایی که به سطح جامد چسبیده اند می شوند. با این حال، مطالعات نشان داده است که این ترکیبات در آب باقی می مانند، زندگی دریایی را تهدید می کنند، به محیط زیست آسیب می رسانند و احتمالا وارد زنجیره غذایی می شوند.

رنگ های ضد رسوب را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

رنگ‌های ته «سخت» یا رنگ‌های کف «غیر لغزنده» (روکش تفلون و سیلیکون – برای چسبندگی میکروبی خیلی لغزنده است؛ ماده فعال در حالی که لایه رنگ عمدتاً دست نخورده باقی می‌ماند، خارج می‌شود). اینها رنگهای هیبریدی هستند.

رنگ‌های “لیچینگ تماسی” لایه‌های متخلخل روی سطح هستند که حاوی بیوسیدها در منافذ برای آزاد شدن آهسته هستند.

“سیستم های SealCoat” دارای الیاف کوچکی هستند که از سطح پوشش بیرون زده اند که از چسبیدن و رشد میکروب ها جلوگیری می کند.

رنگ‌های ته‌نشینی، یا رنگ‌های «ابلیتیو» که به آرامی از بین می‌روند و آب همیشه می‌تواند زیست‌کش را تازه شسته شود . هم بیوسیدها و هم لایه رنگ با گذشت زمان ناپدید می شوند. این پوشش ها نیاز به حرکت مداوم دارند. آنها را می توان در چند فصل استفاده کرد اما با استفاده از بین می روند.

مهمترین بیوسایدهای مورد استفاده در رنگهای ضد رسوب به شرح زیر است.

مهم است که به یاد داشته باشید که پوشش‌های ضد رسوب نه تنها باید رسوب زیستی بلکه در عین حال خوردگی تحت تأثیر میکروبیولوژیکی را نیز کنترل کنند ( Telegdi et al., 2014 ). به عبارت دیگر نباید باعث خوردگی شوند.

بهترین پوشش‌های بررسی‌شده، طولانی‌ترین شناخته‌شده‌ترین و کاربردی‌ترین پوشش‌های صنعتی برای جلوگیری از آلودگی بیولوژیکی، رنگ‌های به اصطلاح ضد رسوب هستند . اصول مختلفی برای دستیابی به چنین رنگ هایی اعمال شد. تقریباً همه بر اساس آزادسازی بیوسیدها هستند که به سادگی به عنوان ریزدانه‌های پر از دارو به فرمول اضافه می‌شوند، یا از طریق یک پیوند قابل هیدرولیز بر روی مواد پوششی تثبیت می‌شوند (برای بررسی‌ها به شماره 132-134 مراجعه کنید ).

رایج ترین و موثرترین پوشش ضد رسوب بر پایه ترکیبات آلی تین است [به عنوان مثال، تروبتیل قلع (TBT)]، که به صورت کووالانسی به یک ستون فقرات پلیمری ، به عنوان مثال، پلی (اسید متاکریلیک) متصل می شوند . این مفهوم در شکل 18.11 نشان داده شده است . هنگامی که در معرض آب دریا قرار می گیرد ، پیوند شیمیایی به ستون فقرات پلیمری هیدرولیز می شود و زیست کش آزاد می شود . هنگامی که اکثر پیوندهای بیوسید-پلیمر شکسته شدند، پلیمر در لایه بالایی (توجه داشته باشید که  ضخامت منطقه فعال تنها 10 تا 90 نانومتر است) محلول در آب می شود، به محلول اطراف مهاجرت می کند و یک سطح تمیز جدید در معرض دید قرار می گیرد. 49 این رنگ‌های ضد رسوب به اصطلاح خود پولیش شونده تا 3 سال در برابر انواع میکروارگانیسم‌های دریایی و همچنین موجودات درشت مانند خرچنگ، کرم لوله‌ای و صدف مؤثر است. با توجه به اصل رهاسازی، این رنگ ها باید به طور مکرر (معمولاً 2 سال یک بار) تجدید شوند. متأسفانه، بیوسیدهایی که معمولاً منتشر می شوند، مانند TBT ، برای محیط زیست بسیار سمی هستند. به همین دلیل است که این ترکیبات از سال 2003 در سراسر جهان ممنوع شدند، به این معنی که تقریبا 60٪ از تمام محصولات بیوسیدال موجود در این زمان از بازار خارج شده اند. چندین سال است که جستجو برای رنگ‌های ضد رسوب فعال نسبتاً فعال در حال انجام است

پوشش‌های ضد رسوب جایگزین بر اساس همان اصل رنگ‌های TBT، که از ترکیبات سمی کمتری مانند کربنات مس، Cu 2 O یا ترکیبات غیر سمی روی و سیلیکون ارگانو استفاده می‌کنند، در حال حاضر در بازار هستند. اگرچه هنوز در عمل اثربخشی آنها ثابت نشده است، اما بارگذاری زیاد با ترکیبات مس و افزودن به اصطلاح بیوسیدهای تقویت کننده مانند ایرگارول (یک تریازین)، دیورون (دی کلروفنیل دی متیل اوره) و روی پیریتیون مورد نیاز است. سمیت محیطی چنین رنگ هایی هنوز مشخص نیست.

جایگزینی برای این بیوسیدهای تقویت‌کننده مصنوعی، بیوسیدهای طبیعی هستند که می‌توانند از موجودات دریایی متعددی مانند مرجان‌های گورگونی، علف مارماهی، اسفنج‌های دریایی و باکتری‌های ساکن روی آن‌ها استخراج شوند. 136 توسعه رنگ های ضد رسوب بر اساس چنین بیوسیدهای طبیعی غیر سمی در حال پیشرفت است. مشکلات اصلی در اینجا مقادیر محدود موجود، فعالیت نسبتاً خاص در مورد میکروارگانیسم ها و شرایط محیطی و هزینه های بالا است. علاوه بر این، این بیوسیدهای آلی طبیعی نسبت به نمونه‌های مصنوعی پایداری کمتری دارند.

این نوع رنگ ضد رسوب از چسب های با جرم مولکولی بالا مانند اکریلیک، وینیل یا لاستیک کلردار استفاده می کند که همگی در آب دریا نامحلول هستند. با توجه به ویژگی‌های مقاومت مکانیکی خوب (که به عنوان رنگ‌های ضد رسوب سخت نیز شناخته می‌شوند) می‌توانند مقادیر سمی بالایی داشته باشند که ذرات آن می‌توانند مستقیماً با یکدیگر در تماس باشند و در نتیجه به تدریج آزاد شوند. از آنجایی که بایندر در آب دریا محلول نیست، از آنجایی که عوامل سمی موجود در آن آزاد می‌شوند، آب دریا از طریق منافذی که توسط آب دریا خالی می‌مانند پخش می‌شود و ذرات سمی بعدی را حل می‌کند ( جدول 6 را ببینید ). با این حال، از آنجایی که ذرات سمی در معرض عمیق‌تر در لایه رنگ قرار می‌گیرند، سرعت انتشار ماده سمی به تدریج در زمان کاهش می‌یابد و حفاظت ارائه شده کارآمدتر می‌شود [81] . به نوبه خود، ساختار لانه زنبوری باقی مانده در پوشش به زبرتر کردن سطح و حفظ آلاینده‌های موجود در آب دریا کمک می‌کند، واقعیتی که همچنین به جلوگیری از انتشار مواد سمی کمک می‌کند. به همین دلایل طول مدت پوشش‌های به‌دست‌آمده با این رنگ‌ها بسته به شدت شرایط نوردهی بین 12 تا 24 ماه است که کاربرد آن‌ها را در برخی از انواع کشتی‌ها محدود می‌کند

_________________________________________________________

_ با توجه به اینکه هزینه‌های مرتبط با کاهش آسیب‌های ناشی از گونه‌های مهاجم در حال افزایش است، به ویژه در آب‌های ساحلی که رسوب‌گیری در آن‌ها افزایش می‌یابد، اثربخشی مواد زیست‌کش فعال مورد استفاده در رنگ‌های ضد رسوب پایین برای مهار و جلوگیری از رشد رسوب زیستی در بدنه قایق‌ها، یک نگرانی اقتصادی جهانی است. مواد مغذی متمرکز شده اند. کارایی یک پوشش ضد رسوب بستگی به فشار رسوب‌گیری خاص محل در جایی که ظرف کار می‌کند، که از بیوسیدها در فرمولاسیون استفاده می‌شود، و نرخ انتشار بیوسیدال از سطح رنگ‌شده به آب محیط بستگی دارد. پوشش‌های فرموله‌شده با اکسید مس حداقل 100 سال است که وجود داشته‌اند و بر روی 90 درصد کشتی‌های جهان که بدنه‌شان با پوشش‌های کنترل رسوب زیستی محافظت می‌شود، استفاده می‌شود. از لحاظ تاریخی، مس بارها مورد چالش قرار گرفته و متعاقباً از نظر خطر و اثربخشی آن مورد بررسی قرار گرفته است و مسلماً بیشترین تحقیق در مورد سمیت در محیط دریایی است. به همین ترتیب، رنگ ضد رسوب مبتنی بر مس به طور مکرر برای کارایی در صدها فرمولاسیون پوشش توسط چندین سازنده آزمایش شده است. بنابراین، غیر منطقی نیست که پوشش های ضد رسوب مبتنی بر مس را به عنوان فناوری اثبات شده توصیف کنیم.

با این حال، فروش و استفاده از رنگ‌های ضد رسوب مبتنی بر مس که برای محافظت از بدنه قایق‌های تفریحی در ایالات متحده طراحی شده‌اند، بیش از هر زمان دیگری تحت نظارت است. پیشنهادهای اخیر ارائه شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (US EPA) تمرکز بر محدودیت استفاده از مس را گسترش داده است، در حالی که چنین محدودیت هایی تاکنون محدود به ایالت های واشنگتن و کالیفرنیا و تعداد کمی از شهرداری ها در ایالات متحده بوده است. این روند، در صورت ادامه، استفاده از فناوری اثبات شده ضد رسوب را در قایق‌های تفریحی تهدید می‌کند – سوالات اقتصادی بزرگ‌تری نه تنها برای عموم قایق‌رانی که کشتی‌هایشان به رنگ ضد رسوب موثر پایین نیاز دارند تا مصرف سوخت بالاتر و هزینه‌های تعمیر و نگهداری بدنه مرتبط با اصطکاک و کشش را کاهش دهند. نتیجه تجمع رسوب زیستی – اما همچنین برای مناطق بندری، شهرداری‌ها و اسکله‌های دریایی که باید هزینه نگهداری گونه‌های مهاجم را متحمل شوند.

تولیدکنندگان به تلاش خود برای ارائه محصولات رنگ ضد رسوب پایین مس و بدون مس موثر (و سازگار) ادامه می دهند تا نیازهای مشتری را در یک محیط نظارتی در حال تغییر برآورده کنند.

این مقاله به عنوان دنباله‌ای بر مقاله CoatingsTech در سپتامبر 2016 با عنوان «پوشش‌های دریایی: ایجاد حس قوانین ایالات متحده، ایالتی و محلی مقررات ضد رسوب مبتنی بر مس»، اقدامات قانونی اخیر را مرور می‌کند و پیامدهای قوانین جدید و در حال انتظار را از مختلف توضیح می‌دهد. دیدگاه ها نویسندگان با آنچه در آینده برای رنگ پایین ضد رسوب در انتظار است، نتیجه گیری می کنند.

تحولات اخیر

رنگ ضد رسوب مبتنی بر مس توسط مقامات نظارتی در سن دیگو، کالیفرنیا مورد بررسی قرار گرفت، زمانی که حوضه قایق بادبانی Shelter Island دارای سطوح مس بیش از 3.1 میلی گرم در لیتر مجاز طبق قانون آب پاک (CWA) بود. اقدامات متعددی انجام شده یا مورد بررسی قرار گرفته است، از جمله الزام غواصان تمیز کردن بدنه به استفاده از بهترین شیوه های مدیریتی، تشویق و آزمایش استفاده از پوشش های جایگزین، و ایجاد استانداردهای کیفی آب جایگزین اما محافظ محیط زیست، به عنوان بخشی از راه حل برای وارد کردن بندر به انطباق با مقررات. برای مس تا سال 2022. با این وجود، استفاده از رنگ کف ضد رسوب بر پایه مس برای کشتی های تفریحی توسط واشنگتن، کالیفرنیا و سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده تحت بررسی بیشتر قرار گرفته است.

ایالت واشنگتن-Ssb 5436 (آوریل 2011)

رنگ های بیوسیدال باید در سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده و وزارت کشاورزی ایالت واشنگتن (WSDA) ثبت شوند. کارکنان WSDA برچسب ها و اسناد تولید کنندگان را برای انطباق با قوانین ایالتی بررسی می کنند. داده های انتخاب شده در پایگاه داده آنلاین مرکز اطلاعات آفت کش ها (PICOL) (دانشگاه ایالتی واشنگتن، 2017) ذخیره می شود. در سال 2011، قانونگذار ایالت واشنگتن قانون کشتی‌های آب تفریحی-رنگ‌های ضد رسوب، کد تجدیدنظر شده واشنگتن (RCW) فصل 70.300 را تصویب کرد تا استفاده از رنگ‌های ضد رسوب مبتنی بر مس در قایق‌های تفریحی را حذف کند. یک کشتی تفریحی در قانون به این صورت تعریف شده است که طول آن بیش از 65 فوت نباشد و در درجه اول برای قایق سواری تفریحی استفاده شود. از اول ژانویه 2018، قانون واشنگتن فروش قایق های جدید با رنگ ضد رسوب مبتنی بر مس را ممنوع می کند. با این حال، ایالت واشنگتن قانونی را پیشنهاد کرده است – که باید در جلسه قانونگذاری که از 8 ژانویه 2018 آغاز شد مورد بررسی قرار گیرد – که این ممنوعیت را تا 1 ژانویه 2021 به تعویق می‌اندازد. اختصاص داده شده به اجرا اگر قوه مقننه تصمیم بگیرد که این ممنوعیت را باقی بگذارد، مقامات ایالتی اعلام کرده‌اند که «اولویت‌بندی مجدد و اجرای ممنوعیت در صورت نیاز و در صورت اجازه منابع آغاز خواهند شد».

رنگ‌های ابلیتیو به تدریج از بین می‌روند و با حرکت قایق شما در آب، به طور مداوم بیوسید (شیمیایی برای کشتن میکروارگانیسم‌ها) تازه را نشان می‌دهند. با رنگ های ته سخت، بیوسید به آرامی حل می شود (به جای خود رنگ)، و اجازه می دهد تا آب به عمق رنگ نفوذ کند تا زمانی که تمام بیوسیدها تمام شود. رنگ های هیبریدی مزایای رنگ های ساینده و سخت را در یک محصول واحد ترکیب می کنند.

امروزه متداول ترین بیوسید مورد استفاده در رنگ ضد رسوب، اکسید مس است. مس یک عنصر طبیعی است، اما در غلظت‌های کافی بالا، با متابولیسم سلولی تداخل می‌کند و رشد زندگی در بدنه قایق را به چالش می‌کشد. مشکل استفاده از مس در رنگ ضد رسوب این است که به محیط دریایی نیز نفوذ می کند و می تواند در فیدرهای فیلتر مانند صدف و صدف جمع شود و به مراحل لاروی بی مهرگان آبزی و برخی گونه های ماهی آسیب برساند. ماریناها و لنگرگاه‌های حفاظت‌شده با جریان یا حرکت جزر و مدی کمی آسیب‌پذیر هستند، زیرا اجازه می‌دهند مس تا سطوح سمی تجمع پیدا کند.

گزینه های سازگار با محیط زیست چیست؟

آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) بودجه ای را برای پروژه سه ساله انجام شده توسط بندر سن دیگو به نام ” جایگزین های امن تر برای رنگ های ضد رسوب مس برای کشتی های دریایی ” تامین کرد. این پروژه سه عامل (کاربرد، عملکرد و هزینه) را برای تعیین اینکه آیا رنگ‌های جایگزین با رنگ‌های بدنه مسی در مناطق آب گرم و سرد قابل مقایسه هستند یا خیر، ارزیابی کرد. نتایج نشان داد که برخی از رنگ‌های ضد رسوب جایگزین کمتر از نظر زیست‌محیطی سمی هستند و می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند زیرا عمر طولانی‌تری نسبت به رنگ مس دارند. یک جدول با کاربری آسان تولید شد که قایقرانان را قادر می سازد تا مناسب ترین پوشش را برای منطقه و نیازهای دریایی خاص خود شناسایی کنند.

تکامل مقررات مربوط به محصولات بیوسیدال با هدف افزایش حفاظت از محیط زیست (به عنوان مثال، مقررات اتحادیه اروپا شماره 528/2012) و مستلزم توسعه سیستم‌های ضد رسوب غیر سمی جدید (AF) است. توسعه این فرمولاسیون ها مستلزم استفاده از مواد (پلیمرها، مواد فعال، مواد افزودنی) است که فاقد سمیت برای محیط های دریایی هستند. در این زمینه، استفاده از رنگ‌های ضد رسوب قابل فرسایش مبتنی بر پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر و زیست‌کش‌های مجاز به این مشکل پاسخ می‌دهد. با این حال، کارایی رنگ ها را می توان با استفاده از افزودنی های خاص بهبود بخشید. برای این منظور، سه افزودنی که به عنوان اصلاح کننده سطح عمل می کنند (Tween 80، Span 85 و PEG-silane) مورد مطالعه قرار گرفت. اثرات آنها بر پارامترهای دخیل در کارایی ضد رسوب مانند آب گریزی، هیدراتاسیون و انتشار مس مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان داد که افزودن 3 درصد از مواد افزودنی، آبگریزی و هیدراتاسیون را بدون افزایش آزادسازی مس تعدیل کرد و به طور قابل توجهی باعث کاهش رشد میکروفولینگ شد. رنگ های کارآمد مبتنی بر پلیمر زیست تخریب پذیر و بدون بیوسید آلی را می توان با مخلوط کردن تیوسیانات مس و مواد افزودنی به دست آورد.

تکامل مقررات مربوط به محصولات بیوسیدال با هدف افزایش حفاظت از محیط زیست (به عنوان مثال، مقررات اتحادیه اروپا شماره 528/2012) و مستلزم توسعه سیستم‌های ضد رسوب غیر سمی جدید (AF) است. توسعه این فرمولاسیون ها مستلزم استفاده از مواد (پلیمرها، مواد فعال، مواد افزودنی) است که فاقد سمیت برای محیط های دریایی هستند. در این زمینه، استفاده از رنگ‌های ضد رسوب قابل فرسایش مبتنی بر پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر و زیست‌کش‌های مجاز به این مشکل پاسخ می‌دهد. با این حال، کارایی رنگ ها را می توان با استفاده از افزودنی های خاص بهبود بخشید. برای این منظور، سه افزودنی که به عنوان اصلاح کننده سطح عمل می کنند (Tween 80، Span 85 و PEG-silane) مورد مطالعه قرار گرفت. اثرات آنها بر پارامترهای دخیل در کارایی ضد رسوب مانند آب گریزی، هیدراتاسیون و انتشار مس مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج نشان داد که افزودن 3 درصد از مواد افزودنی، آبگریزی و هیدراتاسیون را بدون افزایش آزادسازی مس تعدیل کرد و به طور قابل توجهی باعث کاهش رشد میکروفولینگ شد. رنگ های کارآمد مبتنی بر پلیمر زیست تخریب پذیر و بدون بیوسید آلی را می توان با مخلوط کردن تیوسیانات مس و مواد افزودنی به دست آورد.

______________________________________________

_ فرمولاسیون رایگان تولید رنگ ضد خزه مرحله به مرحله

_ چگونه رنگ کشتی ضد خزه با کیفیت بالا و عالی تولید کنیم؟

_ نحوه تولید رنگ ضد خزه و مراحل تولید آن

_ راه اندازی خط تولید انواع محصولات رنگ و چسب

_ تجهيزات لازم جهت تولید رنگ ضد رسوب

_ آموزش ساخت رنگ ضد خزه کشتی با کیفیت، بدون دستگاه و به روش ساده

_ قیمت تمام شده هر کیلو رنگ ضد خزه چقدر است ؟

_ تهیه مواد اولیه جهت تولید رنگ ضد خزه

_ آموزش آنلاين  / مجوز تولید/ اداره صنایع / استاندارد / پشتیبانی / حداقل فضا / فضای لازم / تولید در منزل /

_ شیوه تولید رنگ ضد خزه و نحوه عملکرد آنها

_ تولید انواع مواد اولیه انواع رنگ کشتی با کیفیت عالی

_ نحوه ترکیب مواد اولیه و درصد دقیق  آن

_ خاصیت هر کدام از مواد اولیه تهیه رنگ ضد خزه

_ چگونگي تولید رنگ کشتی و مراحل تولید آن

_ آیا می‌توان تولید رنگ ضد رسوب را در منزل انجام داد ؟

_ کسب و کار خانگی/ سود زیاد / بازار کار / فروش /

_ نحوه درست کردن رنگ ضد خزه چگونه‌‌‌ است؟

_ تولید انواع مواد اولیه محصولات رنگ با حداقل‌ سرمايه

_ تولید رایگان رنگ ضد خزه به روش ساده

_ آموزش ساخت انواع محصولات رنگ و چسب با صرفه اقتصادی بالا

_ مراحل‌ ساخت و تولید انواع محصولات رنگ

_ برای درست کردن رنگ کشتی به چه دستگاهی نیاز است ؟

_ آیا بدون دستگاه و تجهیزات می‌توان رنگ ضد رسوب را تولید کرد ؟

_کیفیت رنگ ضد رسوب به چه چیزی بستگی دارد؟

_ چگونه برای تولیدی کارگاه مجوز دریافت کنیم؟

_ ِطرح توجيهي چیست؟

_ چگونه رنگ ضد رسوب با کیفیت  بالا تولید کنیم؟

کد کیهانی جذب ثروت @codekeyhani

فرمولاسیون ساخت ضد یخ خودرو

آموزش *رایگان*ساخت ضد یخ روغنی ماشین/فرمولاسیون ساخت ضدیخ اتومبیل

روش ساخت گازوییل سفید

فرمولاسیون از بین بردن بو و رنگ گازوییل/آموزش/فرمول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *