آموزش ساخت گازوییل بدون رنگ و بو
فرمول رایگان بی بو سازی بیودیزل[ گازوئیل ]
_ اسید سولفوریک ….
_ هیدروکسید سدیم
_ هیدروکسید پتاسیم
_ متیلات سدیم یا …
و ……..
_ فرمول بی بو سازی گازوئیل بدون هزينه فرمولاسیون | _ آموزش تولید بی بو سازی بیودیزل |_ ارائه شیوه بی بوسازی گازوئیل به صورت رایگان | مشاوره در تمام مراحل کار و راهنمایی جهت تهیه مواد اولیه | بی بو سازی گازوئیل بدون دستگاه و به ساده ترین روش
______________________________ ________________
« شرکت ویلاتوس با افتخار اعلام مینماید آماده ارائه ی فرمولاسیون تولید انواع ؛
* محصولات شیمیایی و پتروشیمی مانند 《انواع کود | زغال خودسوز | روغن موتور | گریس ها | روان کننده ها | آب صابون تراشکاری | گازوئیل پیرولیز | سیلیکونی / رنگ روغن / انواع اسانس / انواع تینر / بی رنگ سازی گازوئیل / اسید سولفونیک / انواع تینر / روغنی/ فوری و …../ بی بو سازی گازوئیل / رنگ نیم پلاستیک / تمام پلاستیک و….. / حلال ها / بی رنگ کردن گازوئیل / بوزدایی و بی رنگ سازی نفت ، بنزین 》
* محصولات ساختماني اعم از [ بتونه کناف | رنگ ضد خزه/ ضد رسوب | رنگ پلاستیک | عایق نانو ( ضد حرارت / صدا ) ، انواع بتونه ، بتونه سنگ/ کناف و…. | فوم سیمان | سنگ مصنوعی | فوم بتن و بتن | ] و …. ده ها محصول دیگر
* محصولات آرایشی نظیر [کرم سرد | لوسیون | ژل رنگ مو ( ژل فانتزی ) | روغن برنزه | لایه بردار صورت | وکس مو | مام / اسکراب بدن و صورت | کراتینه مو | کرم ضدآفتاب | کرم ضدلک | ریمل / کرم ضدآفتاب | لاک ژل | انواع رنگ مو | مام | میسلارواتر |یسلادکانسیلر | تالک | تونر پاکن | بالم لب | برق لب | پودر دکلره | روشن کننده مو / افتر شیو/ کرم ضد آفتاب / مرطوب کننده/ آبرسان ژل مو _ چسب مژه _ چسب پروتز _ انواع رنگ مو _ پودر دکلره _ عطر مو _ میست مو _ بادی اسپلش _ انواع رژ گونه ( پودری _ ژل _ مایع _ براق _ مات ) _انواع کرم پودر _ مرطوب کننده _ ضد آفتاب _ رژ لب های مایع ، جامد ، مدادی _ ریمل _ خط چشم _ تافت ( اسپری و لاک مو ] و……..ده ها محصول دیگر
* محصولات شوینده نظیر [کرم لباسشویی | انواع شوینده صنعتی | نرم کننده نساجی، سیلیکونی | شامپو خشک مخصوص مو | سفید کننده/وایتکس |شامپو موی سر | ژل لباسشویی | نمک ماشین ظرفشویی | ژل ظرفشویی |مایع ظرفشویی | شامپوفرش | پودر ماشین لباسشویی( سبک و سنگین ) /صابون رختشویی / قرص بوگیر دستشویی/ مایع گاز پاکن/ انواع شامپو/ مایع ظرفشویی و دستشویی/ سفید کننده و……. محصولات شوینده صنعتی مانند : شامپو کارواش/ دوراکلین / واکس داشبورد و بدنه و……ده ها محصول
* چسب ها اعم از 《چسب پنچرگیری | چسب درزگیر پلی سولفید | چسب زغال | چسب پنچرگیری | چسب اپوکسی | چسب سیلیکون | چسب ناخن | چسب فوری | چسب پی وی سی | چسب صنعتی | چسب دو قلو | چسب مژه | چسب اعلامیه | اسپری چسب مو | چسب ارگانیک / ماستیک / کازئین / چسب موش | خمیر کاغذ دیواری | چسب موش | چسب m / ممبران/ چسب چوب / چسب نساجی / چسب صحافي/ چسب کاغذ دیواری/ چسب سلفون و ……..ده ها نوع چسب دیگر
* محصولات خودرویی [موتور شوی | ضد یخ | روغن موتور /شامپو کارواش / تاچلس | روغن هیدرولیک | واکس لاستیک / اکتان بوستر | شامپو کارواش / واکس داشبورد شامپو کارواش / پوشش سرامیکی خودروها | باتری/ پودر آتشنشانی/ مواد اولیه تولید شوینده ( اسید سولفونیک/ تگزاپون ) / اسید باتری / شیمیایی / رزین ها / پتروشیمی / وارنیش/ ژل آتش زا/ تینر ها ضد زنگ و……صدها محصول دیگر
* محصولات رنگ و نقاشی ؛ خمیر مجسمه سازی روسی / مخصوص کودکان / آبرنگ / پاستل / مداد شمعی / رنگ انگشتی / گواش / چسب ماتیکی /
* انواع مواد غذایی (خمیر مایه / آبجو / انرژی زا / آبمیوه / ابلیمو / سرکه / انواع سس گوجه / انواع کاپوچینو | قهوه فوری | و … سرکه | کلودیفایر | بیکینگ پودر / انواع کنسرو / رب / مربا / و…..خوراک دام و طیور )
* محصولات آرایشی و بهداشتی با بالاترین کیفیت و قابل رقابت با محصولات موجود در بازار به شما عزیزان میباشد.ما با مهندسین مجرب و زبده به شما آموزش میدهیم چگونه محصولی با کیفیت عالی و باصرفه اقتصادی بالا را تولید نمایید.
پس از کیفیت عالی محصول مهمترین عامل برای تولید کننده قیمت تمام شده محصول است ؛ پس با کیفیت ترین فرمول و با صرفه اقتصادی بالا را تنها از ما بخواهید.
* ما با پشتیبانی یکساله به عنوان مشاور در کنار شما خواهیم بود.
جهت دریافت فرمولاسیون و مشاوره با در تماس باشید.»
______________________________ _________________
_ روش های بی بو سازی و بی رنگ سازی گازوئیل( بیودیزل )
بوزدایی بنزین و گازوئیل یکی از فرآیندهای فنی ضروری در صنعت پتروشیمی به منظور حذف سولفیدهای آلی با بد بو یا تبدیل سولفیدها به مواد بی بو است. با بهره برداری از نفت، ذخایر نفت روی زمین کمتر و کمتر می شود. در سالهای اخیر، با تراکم و حقارت نفت خام و بهبود عمق فرآوری نفت خام، محتوای مرکاپتانها و تیواترها با ساختار پیچیدهتر در بنزین کارخانههای پالایشگاهی به طور فزایندهای بالا میرود.
این باعث می شود که بوی بد بنزین دشوارتر شود. بنابراین، بسیاری از پالایشگاه ها در سراسر جهان تلاش خود را برای توسعه فن آوری های جدید برای بهبود کارایی بوی بد می کنند.
مرکاپتان ها مضرترین اثر را بر کیفیت بنزین دارند، به طوری که مرکاپتان های موجود در بنزین FCC (Fluid Catalytic Cracking)، بنزین کراکینگ حرارتی، بنزین کوکر و بنزین مستقیم منجر به بوی بد محصول بنزین می شوند، زیرا مرکاپتان ها آغازگر آزاد هستند. رادیکال، باعث کاهش کیفیت و پایداری بنزین می شود. و خود مرکاپتان ها نیز دارای خورندگی هستند و باعث خوردگی قطعات موتور می شوند. بر این اساس، لازم است بنزین برای رفع نیازهای تولید و حفاظت از محیط زیست، بو زدایی شود.
_ این فرمول مربوط به روش بوزدایی بیودیزل است. این روش شامل:
افزودن یک دئودورانت به بیودیزل و انجام اختلاط کامل است.
دئودورانت ترکیب آلدهید و/یا فوران است که در آن ترکیب آلدئیدی دارای فرمول کلی R1CHO است، R1 یک آلکیل C5-C20 حاوی زنجیره مستقیم یا شاخه دار است، فرمول کلی ترکیب فوران R2C4H4O و R2 است. آلکیل حاوی زنجیره مستقیم یا شاخه دار C1-C7.
روش ارائه شده توسط اختراع ساده و موثر است و می تواند بوی سوختگی بیودیزل را به سرعت حذف کند، همچنین روغن به دست آمده دارای همه شاخص ها است، به خصوص نقطه اشتعال هنوز می تواند نیازهای BD100 بیودیزل را برآورده کند.
_ متیل الکل انجام می شود و به دست می آید و واکنش ترانس استریفیکاسیون به سطح تری گلیسیرید و نوع دیگری از الکل (به طور کلی الکل کم کربن است، به عنوان C 1 ~ C 6 مونوهیدروکسی الکل) اشاره دارد، از طریق واکنش انجام می شود. تصحیح تحت خلاء یا تقطیر، مواد تقطیر بالای برج و سوخت زیستی مواد (معمولا حاوی گلیسیرین، اسید چرب متیل استر، مونو گلیسرید، دو استر شیرین و سطح تری گلیسیرید و الکل واکنش نداده) پس از واکنش ترانس استریفیکاسیون. اگر با فرآورده های جانبی، ضایعات و غیره در ضایعات فرآیند تصفیه گریس و روغن نباتی برای مواد اولیه، زمان سوخت زیستی آماده شود، به راحتی بوی نامطبوع ایجاد می شود. در سوخت زیستی به دست آمده، استفاده از سوخت زیستی را تحت تاثیر قرار می دهد.
CN20061000288 مربوط به نوعی روش بوزدایی برای روغن تقطیر دانه سویا سیاه است. این اختراع از روش تقطیر مولکولی کوتاه مسیر استفاده می کند، جزء بوی بد در پیترول به طور موثر جدا می شود، سطح تولید دستگاه تقطیر مولکولی توصیف شده و فاصله سطح متراکم 2 سانتی متر است. ~ 15 سانتی متر، 60 درجه سانتی گراد است 150 درجه سانتیگراد در دمای تبخیر، دمای چگالش 0 درجه سانتیگراد تا 40 درجه سانتیگراد است، تحت فشار تقطیر کمتر از 50 پاسکال است، سرعت هم زدن 100 دور در دقیقه ~ 1000 دور در دقیقه است، آخرین در حال اجرا جمع می شود. کارخانه روغن حذف بوی تعفن را می توان به دست آورد، به عنوان آخرین اجرا نیز یخ زدگی جمع آوری، به دست آمده در آخرین اجرا می تواند بار دوم، سومین بار عملیات تقطیر مولکولی فوق الذکر، تا آخرین اجرا بدون بو با شرایط فوق تکرار شود. دستگاه تقطیر مولکولی می تواند که دستگاه تقطیر مولکولی تک مرحله ای یا چند درجه ای از سیم پیچ استفاده می شود. می توان از نوع فیلم خراشیده، دستگاه تقطیر مولکولی گریز از مرکز و نوع decanter. آیا می توان بوی بد را در گیاه روغن از طریق تقطیر مولکولی از بین برد، این روش نیازی به حلال های شیمیایی، حفاظت از محیط زیست خوب ندارد.
CN200510046552 مربوط به تکنیک استفاده از مواد آلی ضایعاتی برای تولید نفت کوره است و طرح فنی شامل ترک خوردن، کاتالیز، اختلاط، یکسوسازی (یا شکنش)، رنگزدایی، سنتز، فرآیند انحلال زدگی ماده خام قبل از مشخص شدن آن است با مواد اولیه محیط گرمایش برای گرمایش ترک (جایگزینی شلیک باز)، در واکنش بریدگی با کاتالیزور شرکت کنید. بین سنتز، فرآیند رنگزدایی، اتخاذ روش حذف طعم، فرمول عامل دئودویزاسیون به شرح زیر است: Tai-Ace S 150 0.3 ~ 0.6٪، ریشه گلپر Dahurain 1.5 ~ 3٪، وانیل 1.2 ~ 25٪. پس از دئودورانت از اختراع حاضر با افزودن واکنش روغن، آن را با محصول نفتی واکنش نشان می دهد، بدیهی است که می تواند از بین برود بوی عجیب در محصول
این اختراع CN99104710 مربوط به روش استفاده از ضایعات یا پلاستیک های استفاده شده برای تولید مواد خام نفت کوره است. روشی که مستقیماً زباله یا پلاستیک های مستعمل باشد، به کسی هدیه می شود که همزن تسمه ای کتری گرم کننده در ذوب انجام شود، در دمای 210 درجه سانتیگراد ~ 300 محدوده دمای درجه سانتی گراد، تجزیه در اثر حرارت کاتالیزوری، سپس از طریق ته نشینی، خنک سازی، شکنش انجام شود. و سوخت نفت به دست آمده مانند بنزین، روغن دیزل. دئودورانت حاوی هیدروکربن های معطر را اضافه کنید: میخک یا/و نعناع فلفلی، تشک معطر است، کلاس آبسینت حاوی فانتزی طبیعی از هیدروکربن های معطر و حاوی پلی استایرن هیدروکربن های معطر پلاستیکی است که به طور موثر می تواند طعم زغال شده در روغن سوخت را کاهش دهد.
______________________________ ___________________________
انواع آلودگی گازوئیل
با افزایش سن، دیزل از 3 نوع آلودگی اصلی رنج می برد:
• آلودگی آب
• آب محلول: آبی که از نظر شیمیایی در آب حل یا جذب می شود و مولکول به مولکول توزیع می شود. به شکر موجود در چای فکر کنید.
• آب امولسیون شده: قطرات بسیار کوچک آب در گازوئیل معلق هستند. به روغن و سرکه در سس سالاد فکر کنید.
• آب آزاد: آبی که در گازوئیل از حالت تعلیق خارج شده و در ته مخزن جمع می شود. در حالی که آب محلول می تواند بر پایداری گازوئیل تأثیر بگذارد، اما آب آزاد و امولسیون شده مشکل سازتر است. نه تنها می تواند باعث آسیب به سیستم سوخت و موتور شود، بلکه باعث رشد میکروبی (معروف به دیزل حشره) در سیستم های ذخیره سازی دیزل نیز می شود.
• رشد میکروبی (با نام مستعار دیزل).
• رشد میکروبی در مخزن ذخیره سازی دیزل معمولاً با اصطلاح عمومی “اشکال دیزل” شناخته می شود. حشره دیزلی یک نوع ارگانیسم واحد نیست. بیش از 100 نوع مختلف از باکتری ها، کپک ها و مخمرها بر سیستم های دیزل محافظت نشده تأثیر می گذارند.
• باکتری ها: تک سلولی، معمولاً به اندازه 1-10 میکرون، با زمان تولید 20-30 دقیقه (یعنی مدت زمانی که طول می کشد تا جمعیت دو برابر شود). یک سلول می تواند در 7 ساعت در دمای گرم به 2 میلیون تکثیر شود. باکتری ها با گذشت زمان دیزل را تخریب می کنند.
• کپک: نوعی قارچ با رشته های بلند چند سلولی. نشانه کمی وجود دارد که آنها دیزل را تخریب می کنند اما به دلیل رشته های طولانی در مسدود کردن فیلترها موثر هستند.
• مخمر: نوعی قارچ متفاوت و با رشد کند. مخمرها معمولاً 3-4 میکرون اندازه دارند.
• بیوفیلم ها: ساختارهای پیچیده ای از میکروب ها که به دیواره های مخزن ذخیره گازوئیل می چسبند. هنگامی که میکروب های شناور آزاد روی سطحی فرود می آیند و خود را به آن می چسبانند، یک بیوفیلم شروع به تشکیل می کند. این پیوست در ابتدا قابل برگشت است. اگر آنها برداشته نشوند، شروع به تغییر ساختار خود می کنند و به طور غیرقابل برگشتی متصل می شوند. سپس این میکروب ها شروع به تقسیم می کنند و میکروب های دیگر را برای پیوستن به کلنی جذب می کنند. بیوفیلمها ساختارهای پیچیدهای هستند که با گذشت زمان، میتوانند به ضخامت میلیمتر رشد کنند و حاوی میلیاردها میکروب باشند. گاهی اوقات، شاید به دنبال تلاطم مخزن، تکههای بیوفیلم از بین میرود و فیلترهای سوخت را مسدود میکند. حشرات موجود در بیوفیلم ها نیز اسید را دفع می کنند. این اسید مخزن سوخت فلزی را فرسایش می دهد. بسیاری از مخازن سوراخ دار نتیجه تشکیل بیوفیلم هستند.
کاتالیزورهای اکسیداسیون دیزل باعث اکسیداسیون شیمیایی CO و HC و همچنین کسر آلی (OF) ذرات دیزل میشوند. آنها همچنین دی اکسید گوگرد را که در اگزوز گازوئیل از احتراق سوخت های حاوی گوگرد وجود دارد اکسید می کنند. اکسیداسیون SO2 منجر به تولید ذرات سولفات می شود و ممکن است علی رغم کاهش کسر آلی، انتشار کل ذرات را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در سیستمهای تصفیه جدید دیزل، یک عملکرد مهم DOC افزایش محتوای NO 2 گاز خروجی، برای پشتیبانی از عملکرد کاتالیزورهای SCR و فیلترهای ذرات دیزل است.
هنگامی که از روی یک کاتالیزور اکسیداسیون عبور می کنید، مونوکسید کربن (CO)، هیدروکربن های فاز گاز (HC)، بخش آلی ذرات دیزل (OF)، و همچنین انتشارات غیرقابل تنظیم مانند آلدئیدها یا PAH ها می توانند به محصولات بی ضرر اکسید شوند، و بنابراین می توان با استفاده از DOC کنترل کرد. در سیستمهای تصفیه جدید دیزل، یک عملکرد مهم DOC اکسید کردن اکسید نیتریک (NO) به دی اکسید نیتروژن (NO 2 ) است – گازی که برای پشتیبانی از عملکرد فیلترهای ذرات دیزل و کاتالیزورهای SCR مورد استفاده برای کاهش NOx مورد نیاز است. یک بحث جامع از واکنشهای DOC، سینتیک واکنش، و سایر جنبههای این فناوری را میتوان در ادبیات [3829] یافت .
مکانیسم واکنش بر روی کاتالیزور اکسیداسیون دیزل با حضور مکانهای کاتالیزوری فعال در سطح حامل کاتالیزور توضیح داده میشود که توانایی جذب اکسیژن را دارند. به طور کلی، واکنش اکسیداسیون کاتالیزوری شامل سه مرحله زیر است:
• اکسیژن به یک محل کاتالیزوری متصل می شود،
• واکنش دهنده ها مانند CO و هیدروکربن ها به سطح پخش می شوند و با اکسیژن پیوندی واکنش می دهند و
• محصولات واکنش، مانند CO 2 و بخار آب، از محل کاتالیزوری دفع شده و به قسمت عمده گاز خروجی منتشر می شوند.
______________________________ ______________________________
افزودنی ها می توانند خواص مختلف سوخت دیزل را افزایش دهند. به عنوان مثال، افزودنی های بهبود دهنده احتراق برای افزایش عدد ستان سوخت استفاده می شود. افزودنیهای شوینده در کنترل تشکیل رسوبات سوخت که میتوانند اثرات مخربی بر احتراق داشته باشند، اهمیت فزایندهای دارند. تجمع لاک و رسوبات کربن روی نوک انژکتور می تواند بر میزان سوخت تزریق شده و الگوی پاشش تأثیر بگذارد و باعث مشکلات کاهش قدرت و انتشار دود بیشتر شود. عملکرد جریان سرد سوخت دیزل قابل تنظیم استشرایط آب و هوایی غالب با انتخاب جزء پایه، اما به قیمت کیفیت ستان و جریمه در دسترس بودن. با این حال، با استفاده از افزودنیهای جریان سرد، فیلترپذیری مورد نیاز در دمای پایین را میتوان با عدد ستان تقریباً ثابت و با محدودیتهای در دسترس کمتر به دست آورد.
افزودنیهای سوخت دیزل پتانسیل بهبود کیفیت سوختهای دیزل را با توجه به آلایندهها، سر و صدا، عملکرد موتور و درک مشتری دارند و در عین حال انعطافپذیری در بهینهسازی هزینههای تولید پالایشگاه ارائه میدهند.
چندین راه ممکن برای طبقه بندی افزودنی های سوخت دیزل وجود دارد. در ادامه به دو دسته تقسیم می شوند:
1.
مواد افزودنی موثر بر احتراق سوخت دیزل: بهبود دهنده های احتراق، بهبود دهنده های احتراق، کاتالیزورهای بازسازی دستگاه های تصفیه پس از آن، و مواد شوینده.
2.
مواد افزودنی موثر بر ذخیره سازی و جریان (آنتی اکسیدان ها، ضد زنگ، ضد خوردگی، ضد کف، رطوبت زدا، بیوسیدها، افزودنی ها برای عملکرد در دمای پایین و غیره).
16.3.3.1 مواد افزودنی موثر بر احتراق سوخت دیزل
بهبود دهنده های ستان (اشتعال) برای بهبود کیفیت ستان اجزای سوخت عرضه شده با کاهش تأخیر بین تزریق و احتراق هنگام پاشش سوخت به داخل محفظه احتراق استفاده می شود. این مواد افزودنی به دو روش مختلف استفاده می شوند:
•
برای افزایش تعداد ستان سوخت دیزل، که در غیر این صورت محدودیت های مشخصات را رعایت نمی کند.
•
برای افزایش تعداد ستان سوخت دیزل بالاتر از حداقل استاندارد مشخص شده برای تولید محصولات درجه یک که اکنون توسط بسیاری از شرکت های نفتی در مکان های خاص در سراسر جهان به بازار عرضه می شود.
مواد شیمیایی که بیشتر به عنوان بهبود دهنده اشتعال استفاده می شوند نیترات ها و به طور خاص اتیل هگزیل نیترات (EHN) هستند. برخی از پراکسیدها به عنوان بهبود دهنده های موثر ستان شناسایی شده اند، اما تجربه کمتری در مورد استفاده از این محصولات به صورت غلیظ در پالایشگاه ها و انبارهای سوخت وجود دارد. همه آنها موادی هستند که به آسانی تجزیه می شوند و در دماهای بالا رادیکال های آزاد تولید می کنند که اکسیداسیون سوخت را تسریع کرده و احتراق را آغاز می کند.
پاسخ به بهبود دهنده های ستان به ویژگی های سوخت فردی و سطح ستان بستگی دارد [ 49 ]. نتایج ارائه شده در شکل 16.8 از نمونه بزرگی از سوخت به دست آمده است و نشان می دهد که به طور متوسط، بهبودی در حدود سه عدد با سطح تصفیه 500 ppm به دست آمد و با 1000 ppm افزایش پنج عدد بود. نتایج تغییرات قابلتوجهی را در مورد خط متوسط نشان میدهد و همچنین مشخص شد که سوختهای کم ستان ضعیفترین پاسخ را داشتند. نتیجه مهم دیگری که از شکل مشاهده می شود، همین عدد ستان استبدون در نظر گرفتن اینکه اولی مربوط به سوخت پایه باشد یا تصفیه شده، همان تاخیر احتراق را ایجاد می کند.
افزودنی ها می توانند خواص مختلف سوخت دیزل را افزایش دهند. به عنوان مثال، افزودنی های بهبود دهنده احتراق برای افزایش عدد ستان سوخت استفاده می شود. افزودنیهای شوینده در کنترل تشکیل رسوبات سوخت که میتوانند اثرات مخربی بر احتراق داشته باشند، اهمیت فزایندهای دارند. تجمع لاک و رسوبات کربن روی نوک انژکتور می تواند بر میزان سوخت تزریق شده و الگوی پاشش تأثیر بگذارد و باعث مشکلات کاهش قدرت و انتشار دود بیشتر شود. عملکرد جریان سرد سوخت دیزل قابل تنظیم استشرایط آب و هوایی غالب با انتخاب جزء پایه، اما به قیمت کیفیت ستان و جریمه در دسترس بودن. با این حال، با استفاده از افزودنیهای جریان سرد، فیلترپذیری مورد نیاز در دمای پایین را میتوان با عدد ستان تقریباً ثابت و با محدودیتهای در دسترس کمتر به دست آورد.
افزودنیهای سوخت دیزل پتانسیل بهبود کیفیت سوختهای دیزل را با توجه به آلایندهها، سر و صدا، عملکرد موتور و درک مشتری دارند و در عین حال انعطافپذیری در بهینهسازی هزینههای تولید پالایشگاه ارائه میدهند.
چندین راه ممکن برای طبقه بندی افزودنی های سوخت دیزل وجود دارد. در ادامه به دو دسته تقسیم می شوند:
1.
مواد افزودنی موثر بر احتراق سوخت دیزل: بهبود دهنده های احتراق، بهبود دهنده های احتراق، کاتالیزورهای بازسازی دستگاه های تصفیه پس از آن، و مواد شوینده.
2.
مواد افزودنی موثر بر ذخیره سازی و جریان (آنتی اکسیدان ها، ضد زنگ، ضد خوردگی، ضد کف، رطوبت زدا، بیوسیدها، افزودنی ها برای عملکرد در دمای پایین و غیره).
16.3.3.1 مواد افزودنی موثر بر احتراق سوخت دیزل
بهبود دهنده های ستان (اشتعال) برای بهبود کیفیت ستان اجزای سوخت عرضه شده با کاهش تأخیر بین تزریق و احتراق هنگام پاشش سوخت به داخل محفظه احتراق استفاده می شود. این مواد افزودنی به دو روش مختلف استفاده می شوند:
•
برای افزایش تعداد ستان سوخت دیزل، که در غیر این صورت محدودیت های مشخصات را رعایت نمی کند.
•
برای افزایش تعداد ستان سوخت دیزل بالاتر از حداقل استاندارد مشخص شده برای تولید محصولات درجه یک که اکنون توسط بسیاری از شرکت های نفتی در مکان های خاص در سراسر جهان به بازار عرضه می شود.
مواد شیمیایی که بیشتر به عنوان بهبود دهنده اشتعال استفاده می شوند نیترات ها و به طور خاص اتیل هگزیل نیترات (EHN) هستند. برخی از پراکسیدها به عنوان بهبود دهنده های موثر ستان شناسایی شده اند، اما تجربه کمتری در مورد استفاده از این محصولات به صورت غلیظ در پالایشگاه ها و انبارهای سوخت وجود دارد. همه آنها موادی هستند که به آسانی تجزیه می شوند و در دماهای بالا رادیکال های آزاد تولید می کنند که اکسیداسیون سوخت را تسریع کرده و احتراق را آغاز می کند.
پاسخ به بهبود دهنده های ستان به ویژگی های سوخت فردی و سطح ستان بستگی دارد [ 49 ]. نتایج ارائه شده در شکل 16.8 از نمونه بزرگی از سوخت به دست آمده است و نشان می دهد که به طور متوسط، بهبودی در حدود سه عدد با سطح تصفیه 500 ppm به دست آمد و با 1000 ppm افزایش پنج عدد بود. نتایج تغییرات قابلتوجهی را در مورد خط متوسط نشان میدهد و همچنین مشخص شد که سوختهای کم ستان ضعیفترین پاسخ را داشتند. نتیجه مهم دیگری که از شکل مشاهده می شود، همین عدد ستان استبدون در نظر گرفتن اینکه اولی مربوط به سوخت پایه باشد یا تصفیه شده، همان تاخیر احتراق را ایجاد می کند.
______________________________ ______________________________ __
_ فرمولاسیون حاصل، جزء اصلی روغن یا چربی، تری گلیسیرید است و به عنوان مثال، روغن یا چربی ممکن است حداقل یکی از روغن یا چربی گیاهی، روغن یا چربی حیوانی و روغن یا چربی میکروبی باشد. روغن ها و چربی های گیاهی ممکن است شامل روغن سویا، روغن کلزا، روغن بادام زمینی، روغن دانه آفتابگردان، روغن نخل، روغن نارگیل و مواد حاوی گروه های چرب مشتق شده از میوه ها، ساقه ها، برگ ها، شاخه ها و ریشه های دیگر باشد. محصولات کشاورزی و گیاهان وحشی (از جمله خمیر روغن بلند تولید شده در فرآیند کاغذسازی). چربی و روغن حیوانی ممکن است شامل گوشت خوک، پیه گاو، پیه گوسفند، روغن ماهی و مانند آن باشد. این نفت می تواند نفت خام، نفت باطله یا نفت فرسوده، یا محصول جانبی یا باقیمانده در فرآیند پالایش نفت باشد. نفت خام به نفتی اطلاق می شود که تصفیه نشده یا پس از پالایش به استاندارد محصول نمی رسد و فرآیند پالایش شامل صمغ زدایی، پالایش قلیایی، فسفر زدایی، رنگ زدایی، بو زدایی و سایر فرآیندها می شود اما محدود نمی شود. مقدار اسیدی روغن یا چربی ممکن است بسیار متفاوت باشد…
_ در ایالات متحده آمریکا، اکشتاین بود که اولین بوگیر صنعتی را ساخت. در سال 1891، او نشان داد که طعم روغن پنبه دانه تصفیه شده با قلیایی می تواند تا حد زیادی با دمیدن بخار زنده در روغن در دمای بالا (160-175 درجه سانتیگراد) بهبود یابد. موفقترین فرآیند بوزدایی آمریکایی، روش Wesson بود که در سال 1900 توسط شرکت نفت پنبه جنوبی معرفی شد. این فرآیند برای مدتی ثبت اختراع نشده بود و مخفی نگه داشته شد، اما احتمالاً اولین فرآیند بو زدایی خلاء در ایالات متحده بود. کیفیت روغن بو داده شده Wesson برای چندین دهه استانداردی برای روغن های خوراکی در سراسر جهان بود [1].
در طول سالها، بویزدایی به تدریج از یک فرآیند «ساده» برای حذف طعمهای بد به یک عملیات واحد حیاتی تبدیل شد که تأثیر زیادی بر کیفیت روغن تصفیهشده داشت. در پالایش روغن های خوراکی کنونی، بو زدایی نیز فرآیندی است که در آن اسیدهای چرب آزاد (غیر استریف شده) (در مورد تصفیه فیزیکی) و آلاینده های فرار از بین می روند و رنگدانه های رنگی ناخواسته تجزیه می شوند (سفید کننده حرارتی).
اگرچه اصل این فرآیند از اولین کاربرد آن تغییر چندانی نکرده است، اما خود فناوری خوشبو کردن به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این به طور پیوسته بهبود یافته است تا نیاز به پردازش کارآمدتر (هزینه عملیاتی کمتر، بازده نفت تصفیه شده بالاتر و ارزش گذاری بهتر جریان های جانبی) را برآورده کند. اخیراً، توجه فزاینده به کیفیت (تغذیه ای) روغن ها و چربی های غذایی بر شرایط فرآیند خوشبو کردن تأثیر گذاشته است.
2. اصل بو زدایی
بو زدایی در واقع یک فرآیند پاکسازی است که در آن مقدار معینی از یک ماده جداکننده (معمولاً بخار) برای مدت معینی از روغن داغ با فشار کم عبور داده می شود. از این رو، این عمدتا یک فرآیند فیزیکی است که در آن اجزای مختلف فرار حذف می شوند. با این حال، از آنجایی که معمولاً در دمای بالا (> 200 درجه سانتیگراد) انجام می شود، ممکن است برخی از اثرات شیمیایی و حرارتی نیز رخ دهد.
پاکسازی خلاء اجزای فرار
جنبه های نظری خلاء خلاء به طور گسترده توسط بسیاری از نویسندگان توصیف شده است [3-5]. جداسازی یک جزء فرار معین از روغن با فراریت ذاتی آن (منحنی فشار بخار) و شرایط بوزدایی اعمال شده (دما، فشار و مقدار بخار اسپری) تعیین می شود.
هدف دیگر از بو زدایی، تخریب حرارتی پیش سازهای طعم و رنگدانه های رنگی حساس به حرارت است. اثر دوم «سفیدکننده حرارتی» نامیده میشود و در هنگام بویزدایی/تصفیه بخار روغن پالم، جایی که تجزیه حرارتی کاروتنها هدف قرار میگیرد، بیشتر مشخص میشود. تجزیه حرارتی کاروتن در دمای 210 درجه سانتیگراد بسیار کند است، اما در دمای T> 260 درجه سانتیگراد فقط چند دقیقه طول می کشد. این یکی از دلایلی است که چرا روغن پالم معمولاً در دمای 260 درجه سانتیگراد بو داده می شود.
با این حال، یک روند کلی برای کاهش «بار حرارتی» (زمان ماندن در دمای بالا) مورد استفاده در هنگام بویزدایی وجود دارد. این تکامل به سمت شرایط فرآیند خفیفتر ناشی از افزایش آگاهی از اثرات بالقوه مضر محصولات تخریب حرارتی ( اسیدهای چرب ترانس ، تریگلیسریدهای پلیمری و استرهای گلیسیدیل) است که میتوانند در طول بویزدایی تشکیل شوند. علاوه بر این، تمایل به حفظ حداکثر ویژگی های روغن طبیعی وجود دارد.
بو زدایی موثر: ترکیبی از سلب کردن و اثر حرارتی
بویزدایی کامل فرآیند پیچیدهای است که شامل حذف طعمهای فرار موجود در روغن سفید شده و همچنین طعمهای بدی است که در طی تخریب حرارتی پیشسازهای طعم با وزن مولکولی بالاتر ایجاد میشوند. حذف گروه اول شبیه به حذف FFA است و در مدت زمان کوتاهی قابل دستیابی است. برای تبدیل پیش سازهای طعم غیرفرار به طعم دهنده های فرار که می توانند از روغن جدا شوند، زمان طولانی تری نیاز است.
در عمل، این بدان معنی است که زمان یک پارامتر فرآیند مهم در به دست آوردن یک روغن تصفیه شده با طعم ملایم و پایدار است. اگر زمان خوشبو کردن خیلی کوتاه باشد، برخی از پیشسازهای طعمدهنده در روغن بو داده شده باقی میمانند و در نتیجه در طول ذخیرهسازی یا استفاده، طعمهای بد ایجاد میشود. این پدیده که به «بازگشت طعم» معروف است، به خوبی شناخته شده است، اما در عین حال هنوز به خوبی درک نشده است.
______________________________ ______________________________ __
_ بی رنگ سازی گازوئیل |
روش بهبود پایداری روغن دیزل را تقریباً می توان به دو دسته تقسیم کرد: هیدروفینی و غیرهیدروژنه شدن. هیدروفیناسیون تحت عمل کاتالیزوری است و ناخالصی هایی مانند گوگرد موجود در هیدروژناسیون و حذف فرآورده های نفتی، نیتروژن، اکسیژن، غیراشباع را تشکیل می دهند. هیدروژناسیون الفین اشباع شده، می تواند اساساً کیفیت محصول نفتی را بهبود بخشد. اما واحد هیدروژناسیون یکبار سرمایه گذاری است. بزرگ، ارتفاع هزینه کار، عملیات آسانتر بزرگ است، تفاوت امنیتی تولید و غیره، این اثرات استفاده از روش تصفیه آب را محدود می کند، به ویژه در پالایشگاه های سایز متوسط و کوچک انجام هیدروفینینگ دشوار است. عدم هیدروژناسیون ویژگی است. با توجه به ماده تاریک در فرآورده نفتی، روشی را برای فیزیک یا شیمی اتخاذ می کند که ماده تاریک حذف می شود، در نتیجه به هدف رنگ زدایی دیزل می رسد. گرامر بتن عمدتاً شستشوی قلیایی ترشی، روش جذب و فرآیند استخراج و غیره. مزیت رنگزدایی غیر هیدروژنه این است که تجهیزات ساده است، سرمایهگذاری یک بار مصرف کم است، و هزینه تصفیه کم است، کار با آن آسان است و غیره. هیدروژناسیون به طور گسترده به دلیل رنگ زدایی استفاده می شود.
شستشوی قلیایی ترشی اولین فناوری رنگزدایی است و بلوغ نسبی فناوری شامل ترشی کردن، تمیز کردن قلیایی و فرآیند پیوند اسید سودا برای تصفیه است. اسید سودای صنعتی که برای رنگزدایی استفاده میشود به طور کلی H 2 SO 4 و NaOH.Yan است. هونگ و غیره (Yan Hong, Hu Wencheng. تمیز کردن قلیایی پایداری را اضافه می کند که تثبیت کننده دیزل را بهبود می بخشد. روغن و طراحی پالایش روغن، 2000،30 (5): 35-37) با محصول روغن قلیایی رقیق شده انجام می شود، رنگ محصول روغن به طور قابل توجهی بهبود می یابد. مانند سرمایه گذاری کمتر، این روش مقدار زیادی لجن اسیدی، بقایای قلیایی تولید می کند، به راحتی محیط را آلوده می کند.
ماده رنگ آمیزی در روغن دیزل به طور کلی حاوی ترکیبات قطبی هترواتمی مانند گوگرد، نیتروژن یا اکسیژن است، روش جذب فقط از مواد جاذب برای جذب قوی تر ترکیب قطبی برای رسیدن به هدف رنگ زدایی استفاده می کند. ماده جاذب عمومی کارکلازیت، ویلکینیت، آلومینیوم است. اکسید و گاک و غیره از تغییر . -Al 2 O 3 برای اثر جذب و حذف سولفید در فرآورده نفتی و نیترید، نتیجه نشان می دهد که این ماده جاذب می تواند به طور موثری میزان گوگرد موجود در فرآورده نفتی را کاهش دهد، ترکیب نیتروژن، رنگ محصول نفتی را بهبود می بخشد. Wenyi و غیره (Chen Wenyi. حذف تحقیقات ترک خوردگی کاتالیزوری روغن دیزل خنثی و ترکیب نیتروژن قلیایی. طراحی پالایش نفت، 2001,31 (1): 52-54.) نیتروژن زدایی جذبی روش جذب به نیترید را در فرآورده نفتی مورد مطالعه قرار دادند، نتیجه با جذب و حذف نیترید نشان می دهد، تعداد ظاهر محصول نفتی را به 6 در 19 کاهش می دهد. ثبات محصول نفتی به طور قابل توجهی به طور همزمان بهبود می یابد.
_ عامل رنگ زدایی – موارد استفاده و روش های سنتز
مواد رنگزدا را میتوان به طور تقریبی با توجه به اصل رنگزدایی به سه دسته، عوامل رنگزدایی لختهسازی، رنگزدای اکسیداسیون و رنگزدای جذبی تقسیم کرد. فلوکولاسیون عامل رنگ زدایی مجموعه رنگ زدایی، لخته سازی، تخریب CODcr و سایر عملکردها در یکی از ترکیبات پلیمری کاتیونی از نوع آمین چهارتایی است. دکلورانت جذب عموماً کربن فعال، رس یا رزین جذب است. می تواند مستقیماً ناخالصی ها و اکسیدهای موجود در روغن را با فیلتر کردن فیلتر کند. حذف ناخالصی، بو زدایی، رنگزدایی و جداسازی را ادغام میکند تا روغن سیاهشده را به مایع شفاف رنگ روشن تبدیل کند و ارزش اسیدی و رنگ سوخت دیزل فرآوریشده مطابق با استانداردهای ملی سوخت است. دکلورانت اکسیداسیون از مواد اکسید کننده مانند هیپوکلریت سدیم، پرمنگنات پتاسیم، ازن و غیره برای از بین بردن گروه های رنگی برای رسیدن به هدف حذف کروما استفاده می کند.
دامنه کاربرد
دامنه کاربرد عامل رنگزدایی: 1) عمدتاً برای رنگزدایی فاضلاب با رنگ بالا از کارخانه رنگزا استفاده میشود و میتواند برای تصفیه فاضلاب مانند رنگهای فعال، اسیدی و پراکنده استفاده شود. 2) همچنین می توان از آن برای تصفیه پساب نساجی و چاپ و رنگرزی و تصفیه فاضلاب صنعتی مانند رنگدانه ها، جوهرها و کاغذسازی استفاده کرد. 3) این محصول همچنین می تواند به عنوان یک عامل تقویت کننده، عامل اندازه گیری و خنثی کننده شارژ برای کاغذ سازی استفاده شود.
نحوه استفاده
استفاده از دکلورانت بسیار شبیه به پلی آلومینیوم کلراید است. پس از انحلال اضافه می شود. پلی آکریل آمید برای کمک به جداسازی انعقادی هنگامی که لخته های ریز در آب ظاهر می شوند استفاده می شود. عامل رنگ زدایی را می توان به تنهایی یا همراه با پلی آلومینیوم کلرید استفاده کرد، زیرا به دلیل اثر هم افزایی عوامل مختلف، اثر تصفیه آب بهتری دارد. زیرا دکلورانت زیر 0 درجه لایه لایه شدن را ایجاد می کند، زیرا دمای نگهداری ترجیحا بالای 0 درجه است. اگر طبقه بندی اتفاق بیفتد، پس از هم زدن یکنواخت حل می شود و اثر آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
مناطق کاربردی
دکلورانت در تصفیه فاضلاب های رنگی تخصص دارد. این یک ترکیب پلیمری کاتیونی با عملکردهای مختلفی مانند رنگ زدایی، لخته سازی و حذف COD است. از طریق واکنش شیمیایی با مولکولهای گروههای کروموفوریک مانند رنگها، گروههای کروموفور از بین میروند و مولکولهای کروموفوریک همزمان جذب و پل میشوند تا مواد رنگی لخته شده و ته نشین شوند. از آنجایی که این مولکولهای واکنشدهنده متعلق به مواد آلی هستند، عامل رنگزدایی میتواند به هدف کاهش COD در حین رنگزدایی نیز دست یابد. عمدتاً برای رنگزدایی فاضلاب پررنگ از کارخانه رنگزا استفاده میشود و میتوان آن را برای تصفیه فاضلاب مانند فعالیت ماهانه، رنگهای اسیدی و پراکنده استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای تصفیه فاضلاب نساجی و چاپ و تصفیه رنگدانه، جوهر، کاغذ و سایر فاضلاب های صنعتی استفاده کرد. همچنین می توان از آن به عنوان یک عامل تقویت کننده و عامل اندازه برای کاغذ سازی استفاده کرد.
آماده سازی
یک دکلورانت رنگرزی کاتیونی پساب، عمدتاً از 70-85 قسمت جرمی لجن استخراج مایع ضایعات چاپ جوهر پایه آب سیاه، 10-20 قسمت ذرات پوکه و 5-10 قسمت پودر سنگ معدن کلسیم تشکیل شده است. روش تهیه آن به شرح زیر است. : آماده سازی لجن مایع اسیدی ضایعات چاپ جوهر مبتنی بر آب سیاه به محتوای جامد خاصی از دوغاب، و اضافه کردن مواد قلیایی برای خنثی کردن به خنثی. ذرات پوکه با درصد جرمی 10 تا 30 درصد و پودر سنگ کلسیم با درصد جرمی 5 تا 15 درصد (بر اساس وزن خشک لجن خشک مطلق) را به لجن اضافه کنید و به طور یکنواخت هم بزنید تا وزن مخصوص تنظیم شود. لجن؛ در حین هم زدن، لجن برای آبگیری تا دمای 50-90 درجه سانتیگراد گرم می شود تا لجن به شکل بلوک درآید و آب تخریب شده تخلیه شود. پرس گرم لجن عظیم تا زمانی که رطوبت کمتر از 50 درصد شود و سپس خشک شود. حرارت دادن هوای جداسازی لجن به 350-750 ℃ به مدت 1-5 ساعت. پس از اینکه لجن به دمای معینی رسید، به گرانول تبدیل می شود و محلول مرطوب کننده با غلظت جرمی 0.05-0.2٪ اسپری شده و به طور یکنواخت مخلوط می شود. دکلورانت به فاضلاب رنگرزی کاتیونی اضافه می شود، به مدت 10-180 دقیقه هم زده می شود، فیلتر می شود یا هوا شناور می شود تا ذرات دکلورانت حذف شود و بازیافت و بازیافت میشود.
ماده رنگ آمیزی در روغن دیزل به طور کلی حاوی ترکیبات قطبی هترواتمی مانند گوگرد، نیتروژن یا اکسیژن است، روش جذب فقط از مواد جاذب برای جذب قوی تر ترکیب قطبی برای رسیدن به هدف رنگ زدایی استفاده می کند. ماده جاذب عمومی کارکلازیت، ویلکینیت، آلومینیوم است. اکسید و گاک و غیره از تغییر . -Al 2 O 3 برای اثر جذب و حذف سولفید در فرآورده نفتی و نیترید، نتیجه نشان می دهد که این ماده جاذب می تواند به طور موثری میزان گوگرد موجود در فرآورده نفتی را کاهش دهد، ترکیب نیتروژن، رنگ محصول نفتی را بهبود می بخشد. Wenyi و غیره (Chen Wenyi. حذف تحقیقات ترک خوردگی کاتالیزوری روغن دیزل خنثی و ترکیب نیتروژن قلیایی. طراحی پالایش نفت، 2001,31 (1): 52-54.) نیتروژن زدایی جذبی روش جذب به نیترید را در فرآورده نفتی مورد مطالعه قرار دادند، نتیجه با جذب و حذف نیترید نشان می دهد، تعداد ظاهر محصول نفتی را به 6 در 19 کاهش می دهد. ثبات محصول نفتی به طور قابل توجهی به طور همزمان بهبود می یابد.
_ عامل رنگ زدایی – موارد استفاده و روش های سنتز
مواد رنگزدا را میتوان به طور تقریبی با توجه به اصل رنگزدایی به سه دسته، عوامل رنگزدایی لختهسازی، رنگزدای اکسیداسیون و رنگزدای جذبی تقسیم کرد. فلوکولاسیون عامل رنگ زدایی مجموعه رنگ زدایی، لخته سازی، تخریب CODcr و سایر عملکردها در یکی از ترکیبات پلیمری کاتیونی از نوع آمین چهارتایی است. دکلورانت جذب عموماً کربن فعال، رس یا رزین جذب است. می تواند مستقیماً ناخالصی ها و اکسیدهای موجود در روغن را با فیلتر کردن فیلتر کند. حذف ناخالصی، بو زدایی، رنگزدایی و جداسازی را ادغام میکند تا روغن سیاهشده را به مایع شفاف رنگ روشن تبدیل کند و ارزش اسیدی و رنگ سوخت دیزل فرآوریشده مطابق با استانداردهای ملی سوخت است. دکلورانت اکسیداسیون از مواد اکسید کننده مانند هیپوکلریت سدیم، پرمنگنات پتاسیم، ازن و غیره برای از بین بردن گروه های رنگی برای رسیدن به هدف حذف کروما استفاده می کند.
دامنه کاربرد
دامنه کاربرد عامل رنگزدایی: 1) عمدتاً برای رنگزدایی فاضلاب با رنگ بالا از کارخانه رنگزا استفاده میشود و میتواند برای تصفیه فاضلاب مانند رنگهای فعال، اسیدی و پراکنده استفاده شود. 2) همچنین می توان از آن برای تصفیه پساب نساجی و چاپ و رنگرزی و تصفیه فاضلاب صنعتی مانند رنگدانه ها، جوهرها و کاغذسازی استفاده کرد. 3) این محصول همچنین می تواند به عنوان یک عامل تقویت کننده، عامل اندازه گیری و خنثی کننده شارژ برای کاغذ سازی استفاده شود.
نحوه استفاده
استفاده از دکلورانت بسیار شبیه به پلی آلومینیوم کلراید است. پس از انحلال اضافه می شود. پلی آکریل آمید برای کمک به جداسازی انعقادی هنگامی که لخته های ریز در آب ظاهر می شوند استفاده می شود. عامل رنگ زدایی را می توان به تنهایی یا همراه با پلی آلومینیوم کلرید استفاده کرد، زیرا به دلیل اثر هم افزایی عوامل مختلف، اثر تصفیه آب بهتری دارد. زیرا دکلورانت زیر 0 درجه لایه لایه شدن را ایجاد می کند، زیرا دمای نگهداری ترجیحا بالای 0 درجه است. اگر طبقه بندی اتفاق بیفتد، پس از هم زدن یکنواخت حل می شود و اثر آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
مناطق کاربردی
دکلورانت در تصفیه فاضلاب های رنگی تخصص دارد. این یک ترکیب پلیمری کاتیونی با عملکردهای مختلفی مانند رنگ زدایی، لخته سازی و حذف COD است. از طریق واکنش شیمیایی با مولکولهای گروههای کروموفوریک مانند رنگها، گروههای کروموفور از بین میروند و مولکولهای کروموفوریک همزمان جذب و پل میشوند تا مواد رنگی لخته شده و ته نشین شوند. از آنجایی که این مولکولهای واکنشدهنده متعلق به مواد آلی هستند، عامل رنگزدایی میتواند به هدف کاهش COD در حین رنگزدایی نیز دست یابد. عمدتاً برای رنگزدایی فاضلاب پررنگ از کارخانه رنگزا استفاده میشود و میتوان آن را برای تصفیه فاضلاب مانند فعالیت ماهانه، رنگهای اسیدی و پراکنده استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای تصفیه فاضلاب نساجی و چاپ و تصفیه رنگدانه، جوهر، کاغذ و سایر فاضلاب های صنعتی استفاده کرد. همچنین می توان از آن به عنوان یک عامل تقویت کننده و عامل اندازه برای کاغذ سازی استفاده کرد.
آماده سازی
یک دکلورانت رنگرزی کاتیونی پساب، عمدتاً از 70-85 قسمت جرمی لجن استخراج مایع ضایعات چاپ جوهر پایه آب سیاه، 10-20 قسمت ذرات پوکه و 5-10 قسمت پودر سنگ معدن کلسیم تشکیل شده است. روش تهیه آن به شرح زیر است. : آماده سازی لجن مایع اسیدی ضایعات چاپ جوهر مبتنی بر آب سیاه به محتوای جامد خاصی از دوغاب، و اضافه کردن مواد قلیایی برای خنثی کردن به خنثی. ذرات پوکه با درصد جرمی 10 تا 30 درصد و پودر سنگ کلسیم با درصد جرمی 5 تا 15 درصد (بر اساس وزن خشک لجن خشک مطلق) را به لجن اضافه کنید و به طور یکنواخت هم بزنید تا وزن مخصوص تنظیم شود. لجن؛ در حین هم زدن، لجن برای آبگیری تا دمای 50-90 درجه سانتیگراد گرم می شود تا لجن به شکل بلوک درآید و آب تخریب شده تخلیه شود. پرس گرم لجن عظیم تا زمانی که رطوبت کمتر از 50 درصد شود و سپس خشک شود. حرارت دادن هوای جداسازی لجن به 350-750 ℃ به مدت 1-5 ساعت. پس از اینکه لجن به دمای معینی رسید، به گرانول تبدیل می شود و محلول مرطوب کننده با غلظت جرمی 0.05-0.2٪ اسپری شده و به طور یکنواخت مخلوط می شود.
______________________________ _______________
_ فرمولاسیون رایگان بی بو سازی گازوئیل مرحله به مرحله
_ چگونه بی بو سازی گازوئیل با کیفیت بالا و عالی تولید کنیم؟
_ نحوه تولید بی رنگ سازی گازوئیل و مراحل تولید آن
_ راه اندازی خط تولید انواع محصولات شیمیایی
_ تجهيزات لازم جهت بی بو سازی گازوئیل
_ آموزش بی بو کردن گازوئیل با کیفیت، بدون دستگاه و به روش ساده
_ قیمت تمام شده هر لیتر گازوئیل بی بو چقدر است ؟
_ تهیه مواد اولیه جهت تولید بی رنگ سازی گازوئیل
_ آموزش آنلاين / مجوز تولید/ اداره صنایع / استاندارد / پشتیبانی / حداقل فضا / فضای لازم / تولید در منزل /
_ شیوه تولید گازوئیل بی بو و نحوه عملکرد آنها
_ تولید انواع مواد اولیه تولید گازوئیل بی بو با کیفیت عالی
_ نحوه ترکیب مواد اولیه و درصد دقیق آن
_ خاصیت هر کدام از مواد اولیه در ساخت گازوئیل بی بو
_ چگونگي تولید بی بو سازی گازوئیل و مراحل تولید آن
_ آیا میتوان تولید گازوئیل بی بو را در منزل انجام داد ؟
_ کسب و کار خانگی/ سود زیاد / بازار کار / فروش /
_ نحوه درست کردن گازوئیل بدون رنگ چگونه است؟
_ تولید انواع مواد اولیه محصولات شیمیایی
_ تولید رایگان بی بو سازی گازوئیل به روش ساده
_ آموزش ساخت انواع محصولات شیمیایی
_ مراحل ساخت و تولید انواع محصولات شیمیایی
_ برای درست کردن بی رنگ سازی گازوئیل به چه دستگاهی نیاز است ؟
_ آیا بدون دستگاه و تجهیزات میتوان گازوئیل بی بو را تولید کرد ؟
_کیفیت بیودیزل بی بو به چه چیزی بستگی دارد؟
_ چگونه برای تولیدی کارگاه مجوز دریافت کنیم؟
_ ِطرح توجيهي چیست؟
_ چگونه گازوئیل بی بو با کیفیت بالا تولید کنیم